تاکید استاندار همدان برارتقا کیفی زندگی مردم با ثبات در تولید و اشتغال

همدان_ایرنا_ استاندار همدان تاکید کرد: اگر به دنبال تقویت معیشت و ارتقای کیفیت زندگی مردم باشیم باید در موضوع تولید و اشتغال در استان، ثبات ایجاد کنیم.

‍به گزارش ایرنا، دکتر "علیرضا قاسمی‌فرزاد" روز جمعه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بهار، افزود: نگاه دولت سیزدهم به بحث تولید ریشه در بیانات مقام معظم رهبری دارد که در چند سال‌ اخیر تاکید ایشان بر تولید و حمایت از آن بوده است.

وی اظهار داشت: ما باید با همت و توان بیشتری این شعار سال را در کشور به‌ ویژه استان همدان عملی و اجرایی کنیم.

استاندار همدان تصریح کرد: مهم‌ترین سرفصل‌های دولت سیزدهم، سلامت مردم، تقویت معیشت، تنظیم بازار و مسکن است که در ذیل معیشت، موضوع تولید و اشتغال و حمایت از آن، پیگیری و در راستای تقویت و حمایت از تولید اقدام می‌شود. 

قاسمی فرزداد گفت: بخش بزرگی از مشکلات و موانع موجود در استان، ریشه در آمارهای نادرست برخی دستگاه‌های اجرایی دارد که تا کنون ارائه می‌شده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: یکی از شاخص‌های تخصیص بودجه استانی، نرخ بیکاری است و اگر استانی نرخ بیکاری آن پایین باشد بودجه کمتری به آن اختصاص داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی در ارائه آمارها و گزارش عملکردهای خود، واقعیت را بیان کنند، اظهار داشت: تعداد نفوس و مسکن یا جمعیت استان یکی از شاخص‌های تخصیص اعتبارات استانی است که در سرشماری جدید ۱۳۰ هزار نفر به آمار پیشین اضافه شده که باید اصلاح شود.

استاندار همدان افزود: حمایت و پشتیبانی از تولید در دولت سیزدهم و به دنبال آن در استان همدان به صورت همه جانبه پیگیری می شود و دستگاه‌های اجرایی با همه توان و ظرفیت خود را در راستای رفع و حل مشکلات تولیدکنندگان بکار گیرند.

قاسمی فرزاد گفت: مشکلات تولیدکننده، زاییده خود تولیدکننده‌ها نیستند بلکه متاثر از تغییر و تحولاتی چون نرخ ارز و قیمت‌ است که در سطح جهان و ایران روی می‌دهد.

به گفته وی، با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و کشور، قیمت بسیاری از کالاها و خدمات افزایش یافت و برخی از کالاها مانند مواد غذایی، دانه‌های روغنی و گندم نایاب و کم شدند.

استاندار همدان تاکید کرد: بانک‌ها با تسلط و کارشناسی دقیق‌تری شرایط و وضعیت ایجاد شده به ویژه افزایش قیمت‌ها یا تغییر نرخ ارز را بررسی و منطبق با آن از تولیدکننده‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

به گفته وی، بخش خصوصی نیز باید سرعت‌ عمل را در دستور کار خود قرار داده و با شرایط زمانی و مکانی امور را پیش ببرد تا دچار گرفتاری نشود.

استاتدار همدان تصریح کرد: برخی از مشکلات و مسائل نیز ریشه در پیچ و خم قوانین دست‌ و پاگیر دارند که خروج از آن کار ساده‌ای نیست که البته تولید کنندگان با پیگیری و سرعت‌عمل می‌توانند از مانعِ افزایش قیمت‌ها عبور کنند.

در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی صبانور ایرانیان، صنایع نشاسته الوند و طرح فردای همیشه شهرستان بهار برای رفع موانع و حل و فصل مسائل‌ مورد بررسی قرار گرفت و بر پیگیری تا حصول نتیجه نهایی تاکید شد.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان صبح امروز در راس هیاتی از مدیران استان با استقبال رسمی فرماندار، شهردار و مدیران شهرستانی وارد بهار شد.

استاندار همدان در اولین برنامه از سفر به بهار با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

دیدار و گفت وگو با امام جمعه شهرستان، افتتاح بیمارستان دندانپزشکی و بازدید از روند پروژه های عمرانی و همچنین شهرک صنعتی از دیگر برنامه های سفر استاندار همدان به شهرستان بهار است.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha