کارشناس روس: ترور سردار سلیمانی آمریکا را رسواتر کرد

مسکو - ایرنا - ماییس قربانف کارشناس رسانه و امور خاورمیانه روسیه با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی شخصیت مبارز با تروریسم با آوازه جهانی بود، گفت: ترور سردار سلیمانی رسوایی بزرگ برای آمریکا به همراه داشت.

قربانف روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو با بیان اینکه آمریکا بارها ادعا کرده است که با تروریست ها مبارزه می کند، با ترور سردار سلیمانی،  همدستی رژیم حاکم بر واشنگتن با تروریست ها برملا شد.

کارشناس امور خاورمیانه روسیه در واکنش به این سوال که هدف امریکا از ترور سردار سلیمانی به عنوان شاخص ترین چهره مبارزه با تروریست های داعش در منطقه چه بود؟ اظهار کرد: آمریکا گروه تروریستی داعش را بوجود آورد و در واقع داعش یک طرح آمریکایی است که برخی متحدان آمریکا در خاورمیانه، هزینه اجرای این طرح ضداسلامی را پرداخت کردند.  

کارشناس روس افزود: گروه داعش با دشمنان آمریکا در خاورمیانه در وهله اول ایران و سوریه و حزب الله لبنان دشمنی کرد و ماهیت آمریکایی این طرح کاملا مشخص و معلوم بود.

سردار سلیمانی قهرمان ضدتروریستی قرن ۲۱ 

قربانف در ادامه گفت وگو تصریح کرد: شهید سلیمانی یک قهرمان ضدتروریستی قرن بیست و یکم و مبارز منحصر به فرد و مردمی بود که هیچگاه خود را از مردم جدا نکرد.  

کارشناس امور خاورمیانه روسیه معتقد است که سردار سلیمانی توانست همه دشمنان آمریکا را برای اتحاد با یکدیگر برای مبارزه با آمریکا متقاعد کند.  

وی با بیان اینکه سلیمانی چهره واقعی و زشت آمریکا را یک بار دیگر به جهانیان نشان داد، اضافه کرد: وی صفوف مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را منسجم کرد.

قربانف با اشاره به سفر سردار سلیمانی به مسکو اظهار کرد: این سردار بزرگ در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه توانست در طول چند ساعت موافقت وی با ورود روسیه به جنگ با تروریست ها در سوریه را جلب کند.

وی افزود: با تلاش های وی و ورود روسیه به کارزار مبارزه با تروریست ها، طرح شوم آنگلوساکسون ها برای خاورمیانه که ایجاد داعش بخش مهمی از آن بود، خنثی و نقش بر آب شد.  

خاورمیانه برای آمریکا ناامن شده است

کارشناس روس در ادامه مصاحبه گفت که منطقه خاورمیانه پس از شهادت سردار سلیمانی برای آمریکا ناامن شده است و بر مبارزات و احساسات ضدآمریکایی در منطقه افزوده شده است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و حتی در نقاط مختلف جهان شخصیت محبوب شده، افزود: حتی غیرمسلمانان نیز از شهید سلیمانی حمایت می کنند و به این شخصیت مبارز علاقه دارند.

قربانف در پاسخ به این سوال که وظیفه نهادهای حقوقی بین المللی از جمله دادگاه لاهه در قبال جرمی که آمریکا در ترور یک فرمانده نظامی ایران مرتکب شده، چیست؟ گفت: دادگاه لاهه و نهادهای بین المللی حقوق بشری، در مساله شهادت سلیمانی یک بار دیگر چهره واقعی خود را نشان دادند و در واقع اثبات کردند که سفارشی کار می کنند.  

وی ادامه داد: این تشکیلات هیچ اقدامی علیه آمریکا نمی کنند و نمی توان به آنها امید بست.  

سردار قاسم سلیمانی صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادی آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی،  ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق  (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از همراهان آنها به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین ایالات متحده صورت گرفت.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha