۱۴ دی ۱۴۰۰، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84600871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌ها تا پنجشنبه در خراسان جنوبی ادامه دارد

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی، بارش‌ها تا پنجشنبه هفته جاری در این استان ادامه دارد و امروز نیز شدت بارندگی می‌تواند سبب جاری شدن روان‌آب و سیلاب در برخی نقاط استان شود.

فاطمه زارعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی که از اواخر وقت یکشنبه در خراسان جنوبی فعال شد، امروز همراه با رگبار، رعد و برق و در مناطق مستعد همراه با بارش برف و تگرگ و تشکیل مه است.

وی گفت: با توجه به بارندگی روزهای گذشته و ماهیت رگباری بودن بارش‌ها کماکان احتمال وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها به‌ویژه در شرق استان و شهرستان‌های جنوبی از جمله نهبندان، سربیشه و خوسف وجود دارد و لازم است اقدامات همه‌جانبه در دستور کار باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: این بارندگی‌ها می‌تواند سبب ایجاد خسارت به تاسیسات، قنوات، ابنیه و حتی تخریب پل‌ها و آبنماها به‌ویژه در مناطق روستایی شود.

وی افزود: مردم در این مدت از سفرهای غیرضروری، رفت و آمد در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

زارعی در ادامه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان بین چهار و ۱۳ درجه سانتیگراد متغیر بوده است گفت: در این مدت بندان شهرستان نهبندان با ۲۱ و سربیشه با یک درجه سلسیوس به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند.

فتح‌آباد فردوس با ۳۰ میلیمتر باران بیشترین بارندگی‌ ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی را به خود اختصاص داد و روز گذشته بیشترین بارندگی در نهبندان ثبت شد.

اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران خراسان جنوبی هفته جاری برای فعالیت سامانه بارشی فعلی در استان، هشدار سطح قرمز (اقدام همه‌جانبه) صادر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha