۱۷ گروه راهداری مشغول برف‌روبی جاده‎‌های کوهستانی گلستان هستند
برف‌روبی راهداران گلستان

گرگان - ایرنا - معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که با توجه به آغاز بارش برف از عصر امروز دوشنبه در مناطق کوهستانی استان، ۱۷ گروه راهداری با تجهیزات کامل مشغول برف‌روبی برای باز نگه‌داشتن جاده‌ها و برقراری خودروها هستند.

غلامرضا بیکی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که محورهای کوهستانی دراز نو در کردکوی، توسکستان واقع در مسیر گرگان - شاهرود، افراتخته در علی آباد، النگ در رامیان،  خوش ییلاق واقع در مسیر آزادشهر- شاهرود و محورهای کوهستانی مینودشت درگیر بارش برف هستند بیان کرد: گروه های راهداری از صبح امروز با اخطار هواشناسی در پایگاه های راهداری حضور یافته و آماده ارائه خدمات شدند.

۱۷ گروه راهداری مشغول برف‌روبی جاده‎‌های کوهستانی گلستان هستند
وی ادامه داد : اکنون تردد در محورهای کوهستانی درگیر برف گلستان برقرار است اما رانندگان برای حرکت بدون مشکل در این محورها باید زنجیر چرخ داشته باشند.

گلستان ۷۰۰ کیلومتر محور کوهستانی و برف گیر دارد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هرساله طرح زمستانه را از اواسط آذرماه به مدت چهار ماه اجرا می کند که امسال ۳۲ گروه با حضور بیش از ۳۰۰ نیرو و به همراه ۲۲۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری آماده عملیات کرده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان صبح امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد : سامانه پرفشار امروز  این استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

نوربخش داداشی یادآور شد: افزایش ابر، بارش باران در مناطق دشت و برف در نقاط کوهستانی، وزش شدید باد، مه آلودگی، مواج و طوفانی شدن دریا از جمله نتایج فعالیت این سامانه است.

به گفته داداشی براثر فعالیت این سامانه دمای استان بین هشت تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha