قربانیان تصادفات جاده‌ای خراسان شمالی ۲۵ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۹ ماهه امسال ۱۸۳ نفر در تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد رشد دارد.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۹ ماهه پارسال  ۱۴۶ نفر در حادثه های جاده ای استان کشته شدند. 

وی افزود: شمار سانحه های منجر به فوت در جاده های استان امسال ۱۵۱ فقره بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد رشد دارد و در این مدت یکهزار و ۱۷۹ فقره تصادف جرحی در جاده های استان ثبت شده است که این رقم هم ۱۱ درصد رشد دارد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: امسال  یکهزار و ۴۶۹ نفر در سانحه های رانندگی در جاده های استان مجروح شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۹۹۹ فقره تصادف خسارتی در جاده های استان گزارش شده است گفت: امسال در مجموع ۲ هزار و ۳۲۹ فقره تصادف در جاده های استان رخ داده است که این رقم هم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ۹ ماهه امسال ۴۲ درصد از تصادفات فوتی در محورهای روستایی و فرعی و ۵۸ درصد در محورهایی اصلی رخ داده است، همچنین ۷۰ نفر از فوتی این سانحه ها معادل ۳۸ درصد مربوط به راه های فرعی و روستایی و ۱۱۳ نفر معادل ۶۲ درصد در راه های اصلی بوده است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: در مجموع ۴۸ درصد از تصادفات جاده ای استان در راه های فرعی  و روستایی و ۵۲ درصد در راه های اصلی اتفاق افتاده است.

سرهنگ اسپیدکار افزود: سواری ها در ۷۰ درصد از سانحه های رانندگی جاده های استان مقصر بوده اند و وانت و کامیونت ۱۲ درصد، اتوبوس و مینی بوس یک درصد، کامیون و تریلی پنج درصد و موتور سیکلت ها در وقوع۱۰ درصد از این سانحه ها مقصر شناخته شده اند. 

وی با اشاره به اینکه شمار راکبان موتور سیلکت های قربانی سانحه های رانندگی استان ۴۷ درصد و شمار تصادفات این وسیله  نقلیه ناایمن ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد دارد افزود: ۹ ماهه امسال ۴۷  نفر از موتور سیلکت سوران در ۴۴ فقره تصادف جان باخته اند که این رقم پارسال ۳۲ نفر کشته در ۲۹  فقره تصادف ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نوع سانحه های رانندگی در جاده های استان معادل ۳۲ درصد از آنان، تصادفات واژگونی بوده است اظهار داشت: ۱۸ درصد از سانحه ها  برخورد جلو به پهلو ثبت شده است.

سرهنگ اسپیدکار خاطرنشان کرد: علت ۳۴ درصد از تصادفات رانندگی در جاده های استان عدم توجه به جلو گزارش شده است که بیشترین علت تامه این سانحه ها را به خود اختصاص داده و ۱۸ درصد از این سانحه ها به علت سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه و ۱۵ درصد به علت انحراف و تجاوز به چپ رخ داده است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: بیشترین تصادفات جاده ای معادل ۲۸ درصد از این سانحه ها در ۹ ماهه امسال در ساعت ۱۶ تا ۲۰ اتفاق افتاده است که نشان از نقش خستگی و خواب آلودگی رانندگان در کاهش ایمنی رانندگی دارد.

خراسان شمالی در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از آن گذر می کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha