برخورد پلیس خراسان شمالی با قصور ادارات در وقوع تصادفات افزایش یافت

بجنورد -ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: سه عامل خودرو، جاده و انسان در وقوع تصادفات موثر هستند که در این زمینه بیشترین سهم را رانندگان به خود اختصاص داده اند البته امسال برخورد با قصور ادارات در وقوع این سانحه ها ۶۳ درصد بیشتر شده است. 

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۲۶ مورد اجرای تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات گزارش شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۶ مورد بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال بیشترین تصادفات در محور بجنورد-جنگل گلستان رخ داده است به طوری که در این مدت ۳۶۱ فقره سانحه رانندگی در این محور ثبت شده است.

سرهنگ اسپیدکار گفت: امسال ۳۱ نفر در ۲۰ فقره تصادف رخ داده در مسیر بجنورد-جنگل گلستان کشته شدند و ۱۲۸ نفر در ۱۶۷ فقره تصادف مجروح شدند و در مجموع امسال شمار فوتی تصادفی در این مسیر ۳۵ درصد افزایش یافت و شمار تصادفات پنج درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال تصادفات منجر به فوت در  محور بجنورد-شیروان نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۲ درصد و شمار فوتی ها ۵۹ درصد رشد داشته است گفت: در مجموع شمار تصادفات در این مسیر  ۵۴ درصد افزایش دارد به طوری که در این مدت  ۲۷ نفر در ۲۴ فقره تصادف در این محور جان باختند. 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: امسال شمار تصادفات منجر به فوت در محور شیروان-فاروج ۱۵۰ درصد و شمار فوتی در این سانحه ها ۱۲۵ درصد رشد دارد.

وی درباره نواقص در جاده های استان گفت: در محور بجنورد به فاروج وجود دوربرگردان هایی که از نظر هندسی و تابلو و علائم غیراستاندارد بوده و فاقد روشنایی است، می تواند عامل حادثه ترافیکی ناشی از نقص راه باشد.

وی تصریح کرد: در محور چمن بید به جنگل گلستان در حدفاصل آرمادلو به جنگل گلستان محور  در حدود ۴۵ کیلومتر به صورت دوطرفه بوده و همچنین مسیر رفت و برگشت بدون شانه راه و پارکینگ است، چنانچه به هر علتی خودرویی دچار نقص شود و یا حادثه ای رخ دهد پارکینگ مناسب و شانه راه برای انتقال وجود ندارد که منجر به بروز حادثه مجدد می شود.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: در این زمینه پیشنهاد می شود با توجه به وقوع تصادفات مرگبار در اجرای بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان در محدوده مذکور تسریع شود همچنین تا تکمیل بزرگراه، شانه راه در مسیر شرق به غرب ایجاد شود.

وی گفت: با توجه به اینکه به زودی تقاطع غیرهم سطح تبادل بار ترافیک غرب به شرق ابتدای ورودی بجنورد به بهره برداری خواهد رسید در بازدیدهای انجام شده نواقص و ایراداتی وجود دارد که در این باره پیشنهاد می شود کمیته فنی ذیل شورای همتا با دعوت از نمایندگان شرکت زیرساخت، راهداری و پیمانکاران از محل بازدید و پس از احصاء نواقص و طرح در شورای همتا و پس از رفع معایب و نواقص احصاء شده و تایید شورای همتا به بهره برداری برسد.

سرهنگ اسپیدکار  گفت: در محور بجنورد به آشخانه محدوده خندقلو متاسفانه سطح جاده دچار رانش شده و پل ها دچار نشست شده است که علیرغم بازسازی آن متاسفانه اقدامات عمرانی در آن مقطع نیز کارساز نبوده است، پیشنهاد می  شود با توجه به مدت زمان باقیمانده به آغاز سفرهای نوروزی و کاهش تردد این فصل نسبت به تعمیر و مرمت و بازسازی مطلوب آن اقدام شود.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: محور گرمه به چمن بید فاقد شانه راه، پلها و آبراه ها فاقد قرنیز و حفاظ و تابلو و علائم استاندارد است بر این اساس پیشنهاد می شود اداره کل راهداری تا قبل از شروع سفرهای نوروزی نسبت به مرتفع کردن نواقص فوق اقدام کند. 

بر اساس این گزارش در چند سال گذشته ۹۶ نقطه پرتصادف در جاده های استان شناسایی و مصوب شد که تاکنون ۵۳ نقطه اصلاح شده و ۱۸ نقطه در دست اقدام در سال جاری است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha