۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84699157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات جاده ای خراسان شمالی پارسال ۲۱۸ کشته داشت

۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84699157
تصادفات جاده ای خراسان شمالی پارسال ۲۱۸ کشته داشت

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۲۱۸ نفر در ۱۸۲ فقره تصادف منجر به فوت جاده های استان جان باختند.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار قربانیان حادثه های ترافیکی جاده های استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ۲۱ درصد افزایش یافته است و شمار حادثه های منجر به فوت هم ۲۲ درصد افزایش دارد. 

وی با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و ۷۸۲ نفر در یکهزار و ۴۲۷ فقره تصادف جاده های استان مجروج شدند افزود: شمار مجروحان این سانحه ها ۱۰ درصد و شمار تصادفات منجر به جرح هشت درصد نسبت به سال ماقبل افزایش دارد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۹۶۶ فقره تصادف در جاده های استان گزارش شده است که نسبت به سال ماقبل ۱۵ درصد افزایش دارد.

سرهنگ اسپیدکار گفت: سال گذشته ۸۱ نفر در تصادفات محورهای فرعی و روستایی جان باختند که معادل ۳۷ درصد از قربانیان این سانحه ها است و ۴۰ درصد از تصادفات منجر به فوت جاده های استان هم در  این محورها گزارش شده است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد:پارسال ۱۳۷ نفر معادل ۶۳ درصد ازجان باختگان این سانحه ها در محورهای اصلی گزارش شده و ۶۰ درصد از سانحه های منجر به فوت هم در محورهای اصلی رخ داده است. 

وی گفت: پارسال خودروهای سواری در وقوع ۲ هزار و ۱۲۶ فقره از تصادفات جاده ای استان مقصر بودند که ۷۲ درصد از این سانحه ها را به خود اختصاص داده است، وانت و کامیون ها در ۱۲ درصد، اتوبوس و مینی بوس ها در وقوع یک درصد، کامیون و تریلی در ۶ درصد و موتورسیکلت ها در ۹ درصد از سانحه ها مقصر بودند.

وی خاطرنشان کرد: علت وقوع ۹۷۷ فقره از تصادفات جاده ای استان در سال گذشته ها معادل ۳۳ درصد از این سانحه ها عدم توجه به جلو بوده است، ۲۰ درصد از تصادفات هم به علت سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه رخ داده است و ۱۵ درصد تصادفات هم به علت انحراف و تجاوز به چپ رخ داده است. 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه نحوه برخورد ۳۳ درصد از سانحه های ترافیکی جاده های استان از نوع واژگونی بوده است افزود: برخورد جلو به پهلو هم ۱۷ درصد از این سانحه ها را به خود اختصاص داده است.  

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha