آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را عامل اصلی شکست سیاست‌های خود می‌دانند

تهران- ایرنا- معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سردار سلیمانی از منظر آمریکایی‌ها عامل اصلی شکست سیاست‌های قرن ۲۱ آمریکا برای رهبری جهان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار یدالله جوانی روز سه‌شنبه در همایش بصیرتی وزارت راه و شهرسازی در سالن الغدیر تهران، با طرح این سوال که چرا آمریکایی‌ها بر خلاف عرف بین الملل سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، گفت: شهید سردار سلیمانی از منظر آمریکایی‌ها عامل اصلی شکست سیاست‌های قرن ۲۱ آمریکا برای رهبر جهان، به حساب می‌آید. معنی رهبری جهان این است که همه ملت‌ها و قدرت‌ها و کشورها باید آقایی و سروری آمریکا را بپذیرند و مدیریت بین المللی به طور انحصاری به دست آمریکا باشد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکا در پی استقرار نظام تک قطبی است تا همه حاکمیت‌ها تابع او شوند و از این رهگذر دنبال حاکم کردن فرهنگ آمریکایی و غربی در جهان است تا دیگر فرهنگ‌ها را به زانو درآورند.

سردار جوانی ادامه داد: برای سلطه بر جهان در دوره‌ای میان شرق و غرب رقابت وجود داشت.با فرو ریختن بلوک شرق، آمریکایی‌ها برای سلطه بر جهان خیز برداشتند. بوش پدر در کنگره آمریکا با صراحت گفت که نظم نوین یعنی رهبری یکصدساله آمریکا بر جهان. برای اینکه این اتفاق بیفتد و آمریکا رهبر جهان شود جمع بندی آنها این بود که باید اول بر خاورمیانه، سلطه پیدا کنند و در این میان ایران به عنوان کشور راهبردی باید تصرف شود.بازگشت سلطه آمریکا بر ایران یعنی پایان انقلاب اسلامی و شکست جمهوری اسلامی. بنابراین آمریکا برای رهبری بر جهان، سلطه به منطقه خاورمیانه و ایران را لازم و ضروری می‌دانست.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکایی‌ها برای اینکه به این خواسته برسند، سناریو ۱۱ سپتامبر را طراحی کردند و بعد به افغانستان و عراق لشکر کشی کرده و در پی اشغال کشورهایی چون ایران بودند. بعد هم جنگ رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان، داستان سوریه و تهدیدهای تروریستی داعش آغاز شد. همه کارشناسان و صاحب نظران آگاه به این مسایل بر این باور بودند که این مجموعه اقدامات به قول خود آمریکایی‌ها در راستای پیاده‌سازی طرح خاورمیانه بزرگ بود که معنی آن یعنی آمریکایی کردن خاورمیانه.

وی گفت: آمریکاییها اول افغانستان را اشغال کردند و تحت سلطه خودشان انتخابات برگزار کردند و دولت مستقر کردند. این کار را هم می خواستند در عراق انجام دهند که موفق نشدند. تروریسم را در عراق و سوریه پرورش دادند که شکست قبلی خود را در عراق جبران کنند بشار را ساقط  و حزب الله را نابود کنند و از آن زمان تا الان ۲۰ سال می گذرد.

سردار جوانی افزود: حاج قاسم سلیمانی ۲۲ سال فرمانده موفق نیروی قدس است که از این ۲۲ سال، ۱۸ سال دوره ای است که آمریکا برای چنین تغییر و تحولی در منطقه آمده بودند. به تعبیر ترامپ ۷ تریلیون دلار خرج کردند. هزاران هزار نیرو هم آوردند و ده‌ها کشور را  وارد صحنه درگیری کردند. تروریزم را هم به شکل‌های مختلف وارد کردند اما در سوریه، افغانستان، عراق و لبنان، فلسطینی اشغالی و در ادامه در یمن شکست خوردند. 

وی ادامه داد: تجزیه و تحلیل آمریکایی ها در این شکست‌ها این است کسی که مقاومت در برابر آمریکا را پدید آورد و در عراق حشدالشعبی راه انداخت و از کشورهای اسلامی نیروهایی شکل داد، حاج قاسم سلیمانی است یعنی نقش حاج قاسم یک نقش محوری و اساسی در مبارزه با آمریکا است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها از حاج قاسم به عنوان ژنرالی در سایه، فرمانده‌ای که همه جا هست و هیچ جا نیست، استراتژیست بی‌نظیر، طراح بزرگ یاد می کنند و اینها عناوینی است که در سال‌های قبل از شهادت به او داده شد.

سردار جوانی با اشاره شعارهای انتخاباتی ترامپ گفت: ترامپ گفت من می‌خواهم آمریکا را به جایگاه اول خود برگردانم. امروز آمریکایی که آمده خاورمیانه را اشغال کند تا توانمند و قوی و صاحب نفوذ شود، شکست خورده است و خاورمیانه کلکسیونی رنگارنگ از شکست‌های آنها شده است بنابراین آمریکا یا باید این شکست را بپذیرد و از منطقه خارج شود یا اقدامی را انجام دهد که بتواند به خاورمیانه برگردد.

وی افزود: برای کشوری که ده ها سال کار کرده که رهبر جهان شود، این شکست سخت است بنابراین ترامپ می گوید که باید کاری کنیم که ورق برگردد که یکی از این کارها بحث ترور حاج قاسم سلیمانی است و چون فکر می کردند موفق می شوند با افتخار اعلام کردند و این جنایت را مرتکب شدند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تحلیل آنها این بود که با به شهادت رساندن حاج قاسم مقاومت فرو می‌پاشد چون آنها می گفتند که حاج قاسم سر مقاومت و مغز متفکر مقاومت و رییس اصلی است وهیچ کس نمی‌تواند جایگزین او شود. بنابراین آمدن آن طراحی را برخلاف عرف بین‌الملل کردند و این جنایت رقم خورد.

وی افزود: گرچه از یک منظر حاج قاسم لایق شهادتی در این سطح بود. این جهاد بزرگ، شهادتش باید بزرگ باشد و آمریکا حماقت کرد و این کار را به این صورت انجام داد که همه می‌گویند کاری که آمریکایی‌ها کردند محکوم است.

سردار جوانی ادامه داد: شاید می توانستند حاج قاسم را طور دیگر ترور کنند اما چون آنها در عرصه‌های مختلف ناموفق بودند و مطمئن بودند که با این اقدام مقاومت را تضعیف می‌کنند و نهایتاً این کار را انجام دادند  غافل از این که در میان ادیان الهی و بخصوص مسلمانان شهادت کارکرد دیگری دارد.

وی گفت: از روزی که حاج قاسم شهید شد و خبر آن منتشر شد دیدید که چه قیامتی برپا شد و اتفاقاتی رقم خورد. در دو سال گذشته از روز شهادت حاج قاسم تا به امروز روز به روز فرهنگ مقاومت تقویت می‌شود. شهید سلیمانی برای آمریکا خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است چرا که جای سردار سلیمانی سردار قاآنی که دست پرورده او است و بر مقاومت اشراف دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شهادت شهید ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق با سردار شهید سلیمانی گفت: خون شهید مهندس ابوالمهدی باعث می شود پیوند بین ملت ایران و عراق مستحکم تر شود. این شهادت در کنار رقم زدن یوم الله‌های تشییع جنازه توطئه‌های آمریکا را برملا و ایستادگی ملت‌ها را بیشتر می کند و در نهایت پارلمان عراق مصوب می کند که نیروهای آمریکایی باید از عراق خارج شوند بنابراین مقاومت امروز نسبت به دو سال قبل قدرتمندتر شده است. 

سردار جوانی با بیان اینکه امروز قاتلان سردار سلیمانی آرامش ندارند، گفت: آنها می‌خواستند با این ترور آرامش پیدا کنند و نیروهایشان در منطقه تقویت شود و دیدیم که چگونه ذلیلانه و خفت بار از افغانستان فرار کردند. درعراق به  ناچار پذیرفتند که نیروهای نظامی خود را خارج کنند و به طور قطع از سوریه هم خواهند رفت بنابراین مقاومت تقویت شده است و تردیدی در این موضوع وجود ندارد.

وی با طرح این سوال که ما چه وظیفه ای در کنار این شهادت داریم، گفت: حاج قاسم آرمان‌هایی را دنبال می‌کرد و اگر ملت ما صادقانه،خالصانه و خاضعانه حاج قاسم را گرامی داشت و تکریم کرد، به خاطر این بود که همان خدایی که محبت حاج قاسم را بر دلها انداخت، همان خداوند فهم و بصیریتی را دارد که از هرکس سوال کنید که چرا حاج قاسم را دوست دارید پاسخ درست به شما می دهد. یعنی عزت و آرامش من به دلیل فداکاری حاج قاسم است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حاج قاسم مردمی بود و در کنار مردم و برای مردم صادقانه جانفشانی، ایثارگری و فداکاری کرد و گفت صدها بار جان من فدای این ملت. در چنین فضایی است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند به حاج قاسم به عنوان یک فرد نگاه نکنید به عنوان یک مکتب، راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنید.

وی ادامه داد: این که رهبری سکه مکتب را به نام حاج قاسم می زند به دو دلیل است؛ یکی شایستگی‌ها، قابلیت ها و ویژگی‌های ممتاز و جامع بودن حاج قاسم است که می‌تواند نقش الهام بخش باشد چرا که این سکه را به هرکسی داده نمی شود. باید آن فرد به لحاظ اندیشه، سیره عملی و رفتار و منش و خلق و خو و سبک مدیریت و باورها و اعتقاد به گونه ای باشد که رهبر معظم انقلاب که حکیم است، او را به عنوان یک الگو معرفی کند بنابراین حق حاج قاسم با نگاه مکتب نگاه شود ادا شده است.

سردار جوانی افزود: نکته دوم این است که جامعه و شرایط ما در گام دوم می طلبد برای شتاب بخشی به حرکت انقلاب، هم ملت و هم مسئولین ما الگوی زنده ای در اختیارشان قرار بگیرد. در واقع از یک طرف ادای حق و دین و پاسداشت حاج قاسم است و از یک طرف قرار دادن یک نقشه راه پیش پای مردم و مسئولان است که اگر می‌خواهید این انقلاب سرعت پیدا کند و موانع از سر را برداشته شود و آرمان‌های انقلاب تحقق پیدا کند و مشکلات مرتفع شود این حاج قاسم یک راه است.

وی با بیان این که موفقیت های حاج قاسم در یک جبهه ، دو جبهه نیست گفت: او گوهر نابی است و راه حاج قاسم ، را تضمین شده است. راه حاج قاسم حلال مشکلات است.

سردار جوانی در ادامه افزود: ما به عنوان بسیجی باید ببینیم که چگونه می توانیم مکتب حاج قاسم را بعنوان یک مکتب نجات بخش و تعالی بخش ادامه دهیم. امروز جامعه ما از چه مشکلاتی رنج می برد. امروز دشمن به چه حوزه هایی طمع کرده است که کشور و انقلاب را دچار مشکل کند. اغتشاشات دی ماه ۹۸ از کجا شروع شد یا همین بحث هایی که دشمن برای برهم زدن اوضاع انجام می دهد.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی از نظر اقتدار و توانایی نظامی در موقعیتی بالایی قرارگرفته است، گفت: این اقتدار مبتنی وحدت و انسجام داخلی، برخورداری از یک روحیه شهادت و ایثارگری است. علاوه براین این اقتدار ناشی از این است که تحت رهبری قاطع و حکیم است که دشمن را می‌شناسد و محکم در مقابل دشمن ایستاده است.

 سردار جوانی علل دیگر اقتدار ایران را برخورداری از توان دفاعی و قدرت دفاعی و قدرت منطقه ای و نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: زمانی دشمنان می گفتند که قدرت موشکی ایران از هسته‌ای آن خطرناک تر است. بعد گفتند که نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی برای ما خطرش از موشکی و هسته ای ایران بیشتر است.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: البته در بحث اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی مشکلاتی را داریم. باید ببینیم چگونه می توانیم مشکلات و مسائل را حل کنیم. اگر در این سالها مسئولان ما جنس و نگاهشان و نوع عملشان مانند حاج قاسم بود آیا ما امروز این مشکلات را داشتیم. آیا حل کردن مشکلات اقتصادی سخت تر از بیرون کردن آمریکا از منطقه است؟

سردار جوانی گفت: آن چیزی که حاج قاسم را موفق کرد رنگ خدایی اش بود. او در این مسیر روز به روز رنگ خدایی پیدا کرد. کسی که رنگ خدایی پیدا کند خدا در کنارش قرار می گیرد. او با کمک خدا قفل‌ها را باز می‌کند.

وی در ادامه افزود: دوستان زیادی این مطلب را گفتند و ثبت شده که در سوریه و مناطق مختلفی که درگیری بود همین که گفته می شد حاج قاسم با نیروهایش وارد شده است داعش عقب نشینی می کرد به این دلیل است که حاج قاسم رنگ خدایی پیدا کرده بود. حاج قاسم وقتی فرمانده نیروی قدس سپاه می شود می گوید من دو چیز را در کوله پشتی ام حفظ کردم یک اخلاص و دوم توکل.

سردار جوانی گفت: از نظر حاج قاسم رنگ خدا چیست؟ می گوید که اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه رنگ خدا است. اما کدام اسلام با کدام قرائت؟ او می گوید اسلامی که امام معرفی می کند اسلام ناب است. اسلام کفر ستیز،‌ آمریکا ستیز، ‌استکبار ستیز و اسلامی که در کنار محرومین است.

وی با بیان این که رنگ حاج قاسم در ولایت مداری چگونه است گفت: تا جایی این رنگ خدا در حوزه ولایت مداری پررنگ است که می گوید روی قبر من بنویسد "سرباز قاسم سلیمانی".

معاون سیاسی سپاه با طرح این سوال که شان حاج قاسم سلیمانی بالاتر است یا کسی که رییس جمهور می‌شود، گفت: متاسفانه طرف رای می آورد و رییس جمهور می شود وسوسه می شود و در مقابل ولی فقیه می ایستد و می گوید مردم به من رای دادند. همین غروری که بنی صدر یا دیگران پیدا کردند. اما سردار سلیمانی ۴۰ سال لباس رزم را درنیاورده که ما لباس ذلت نپوشیم. می گوید روی قبر من بنویسید سرباز قاسم سلیمانی. او دارد به ما درس می دهد که ما همه در مقابل ولایت سرباز هستیم.

وی معنویت،‌اخلاقیت، عدالت و ولایت مداری را چهار بعد مکتب حاج قاسم خواند و گفت: اگر نگاه ما حضرت زهرایی باشد مشکلات حل خواهد شد. خیلی از مشکلات اقتصادی در مقابل فتح فاو و عبور از رود اروند مثل آب خوردن است. منتها آنجا عشق و علاقه و همت و کار و جهاد بود اما اینجا می گویند بروید با کدخدا مذاکره کنید تا مشکلات حل شود.

وی در ادامه با اشاره به خاطره ای از سردار اسدی گفت: چند ماه از انتصاب حاج قاسم به عنوان فرمانده سپاه قدس گذشته بود که رفتم پیش او. دیدم که پشت میز نشسته است در حالی که من حاج قاسم را هیچ زمانی پشت میز ندیده بودم، تعجب کردم به او گفتم حاجی میزنشین شدی گفت برنامه ۲۰ ساله سپاه قدس را نوشته بودم داشتم آن را نهایی می‌کردم.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه علت خیلی از مشکلات ما نداشتن نگاه بلند مدت است،  گفت: یعنی یک فرمانده بعد از تجارب دفاع مقدس و مبارزه با اشرار به عنوان فرمانده نیروی قدس منصوب شده است در این چند ماه برنامه ۲۰ ساله نوشته است. کدام مسوولان ما این کار را تا حالا انجام داده اند.

وی گفت: حاج قاسم را باید یک الگو قرار دهیم. مسوولان باید در مسیر حاج قاسم بشوند نمی گوییم عین حاج قاسم چرا که او ۴۰ سال جهاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha