فرار حقارت آمیز آمریکا از افغانستان و عراق تحقق انتقام سخت است

تهران - ایرنا - دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: فرار حقارت آمیز آمریکایی‌ها از افغانستان و محدود کردن پایگاه های آن در عراق همان انتقام سخت وعده داده شده است که به واسطه خون شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه پاسداران روز سه شنبه در آیین دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و نخستین سالگرد درگذشت آیت الله مصباح یزدی با عنوان علم در امتداد قلم اظهار داشت: آمریکایی ها در افغانستان بدون فرصت گریختند اما در عراق به مرور با محدود کردن پایگاه های نظامی خارج می شوند تا حقارت شکست آنها در این کشور را بپوشانند.

همرزم شهید سلیمانی در این مراسم که در دانشگاه تهران برپا شد، افزود: ترامپ با حماقت خود بر این گمان بود که از میان برداشتن سردار مقاومت سبب پایان یافتن و شکست جبهه مقاومت می شود اما نتیجه آن شد که شکست مفتضخانه خود را دید.

وی در تبیین شخصیت شهید سردار سلیمانی گفت: صداقت و اخلاص دو صفت ویژه مکتب حاج قاسم بود.  

کارشناس مسایل استراتژیک توضیح داد: صداقت و اخلاص سردار سلیمانی با خدا مشهود و به راحتی قابل پذیرش بود اما صداقت و اخلاص وی با ولایت، مردم و حتی دشمن  را باید با تعمق نگریست.

مقدم فر ادامه داد: خنده و اخم دشمن برای سردار سلیمانی هیچ معنایی نداشت، وی به هیچ وجه به دشمن اعتماد نمی کرد و از آن اعتمادی که در هشت سال گذشته به دشمن می شد،  به شدت غصه می خورد اما در عین حال حتی با دشمن صداقت داشت. همین صداقت او باعث شد دشمن مطمئن شود سردار هرچه می گوید را عمل می کند و بلوف در حرف او نیست.

وی اخلاص و صداقت شهید سلیمانی با ولایت را یک صفت ثابت آن بزرگمرد عنوان و اضافه کرد: نوع تبعیت شهید سلیمانی از ولی فقیه  از نوع ارشاد و مولوی نبود، وی منتظر فتوا نبود، بلکه می گفت هرچه رهبری از آن خوشنود باشد را حتما انجام می دهم.

همرزم حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: شناخت عرصه های مختلف شخصیت سردار سلیمانی نیاز به تفحص و تحقیق بیشتر دارد زیرا بعضی موضوعات درباره وی هنوز جزو اسرار مکتوم است و وقت بازگو شدن آن نرسیده است.

مقدم فر یکی از وجوه شخصیت شهید سلیمانی را قهرمان میدان های پیروز عنوان کرد و گفت: در جنگ ۲۲ روزه، در جنگ ۳۳ روزه و در جنگ هشت روزه برای اولین بار بود که رژیم صهیونیستی بعد از دوران جمال عبدالناصر، طعم شکست را چشید.

وی با بیان اینکه توان دیپلماتیک شهید سلیمانی یکی دیگر از توانمندی های مغفول مانده آن سردار بزرگ است، افزود: نفس دیپلماسی برقراری ارتباط و مجاب کردن طرف مقابل است، به طور مثال هنوز نمی دانیم و گفته نمی شود که آن شهید در تنها ۲ دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه چه گفت که این کشور را برای ورود به جنگ در سوریه قانع کرد.

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه پاسداران افزود: کنشگری شهید سلیمانی در واقعه ۱۸ تیر ۱۳۸۷ در کوی دانشگاه تهران نیز هنوز مکتوم است. برای روشن شدن عملکرد این نابغه استراتژیک در به هم زدن طرح های بزرگ خاورمیانه  و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی وی در ایران لازم است تا تحقیق و پژوهش های علمی انجام شود.

مقدم فر در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره مرحوم آیت الله مصباح یزدی را گرامی داشت.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری وقت آمریکا با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ پایگاه آمریکایی "عین‌الاسد" در استان "الانبار" عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha