رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ۱۰۰ درصد نوجوانان در ۶ شهرستان واکسینه شدند 

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۰۰ درصد نوجوانان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال ساکن در ۶ شهرستان‌ سرپل‌ذهاب، دالاهو، سنقر وکلیایی، صحنه، گیلانغرب و پاوه در این استان در نوبت اول برای مقابله با کرونا واکسینه شدند.

به گزارش ایرنا، دکتر «محمودرضا مرادی» روز سه‌شنبه افزود: سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه هم بیش از ۹۳ درصد این بخش از گروه هدف را در مرحله اول واکسینه کرده‌اند البته میانگین نوبت اول واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان کرمانشاه ۹۹/۱ درصد و نوبت دوم ۸۱ درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون ۸۹/۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال یعنی گروه هدف، نوبت اول و ۷۶/۸ درصد نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌ و ۱۷ درصد یعنی بیش از ۲۴۷ هزار نفر از گروه هدف بالای ۱۸ سال که سه ماه از دُز دوم آنها گذشته دُز سوم واکسن را نیز تزریق کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۱۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که از این تعداد ۳۲ در بخش های ویژه بستری هستند و حال ۶ هم وخیم است.
مجموع جان باختگان قطعی بر اثر کرونا نیز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۲ هزار و ۹۳۱ نفر رسیده است.
براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و گیلانغرب از ۱۴ دی ماه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، صحنه، ثلاث باباجانی، هرسین، سنقروکلیایی، پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب و کنگاور هم در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۵ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha