همه مراکز تزریق واکسن استان کرمانشاه روز پنجشنبه فعال است

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از فردا (پنجشنبه ۱۱ شهریور) همه مراکز تزریق واکسن استان فعال است، گفت: امروز به دلیل کمبود واکسن، واکسیناسیون در برخی مراکز را به صورت موقت متوقف کردیم.

دکتر «محمودرضا مرادی» چهارشنبه شب به ایرنا افزود: خوشبختانه برای فردا سهمیه جدید را گرفتیم و یک سهمیه بزرگتری هم به میزان ۱۸۰ هزار دوز برای روزهای آینده دریافت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: براساس سند ملی واکسیناسیون سن بالای ۳۵ سال و تعدادی هم از مشاغل در ستاد استانی کرونا تصویب کردیم که به آنها هم واکسن تزریق خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا الان در بستری افراد بیمار مشکلی نداشتیم ولی تعداد بیماران در حال رسیدن به آستانه تعداد تخت های بیمارستانی است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: این در حالی است که تعداد زیادی بیمار هم به صورت روزانه به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.

مرادی در پایان گفت: هم اکنون نزدیک به ۵۰ درصد تخت‌های استان کرمانشاه به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

حدود ۸۱۶ هزار دوز واکسن کرونا در استان کرمانشاه تزریق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از آغاز واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از ۸۱۵ هزار و ۳۸۳ دوز واکسن در استان تزریق شده است، گفت: از ‌این تعداد بیش از ۵۷۶ هزار و ۴۴۷ دوز مربوط به دوز اول و بیش از ۲۳۸ هزار و ۹۳۶ دوز نیز مربوط به دوز دوم است.

دکتر «ابراهیم شکیبا» به ایرنا افزود: براین اساس ۳۸.۹ درصد گروه هدف در استان دوز اول و ۱۶.۱ درصد گروه هدف نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، از ششم شهریور ماه شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام‌آبادغرب، صحنه، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، کنگاور، سنقروکلیایی و سرپل‌ذهاب در وضعیت قرمز، شهرستان‌های روانسر، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.  

هم اکنون ۴۱ مرکز تجمیعی و سه مرکز خودرویی در استان کرمانشاه فعال است که علاوه بر مراکز فوق، ۱۰ پایگاه ویژه مشاغل در استان به چرخه تزریق واکسن کووید۱۹ اضافه شده است.
مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha