مهار کرونا بدون ازخودگذشتگی شهدای مدافع سلامت امکان پذیر نبود

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مهار کرونا در استان نتیجه زحمات شهدای مدافع سلامت و کادر درمان است.

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز سه شنبه در نخستین یادواره شهدای مدافع سلامت و امنیت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در اوایل شیوع کرونا، همه از این ویروس فراری بودند، این مدافعان سلامت بودند که برای صیانت از سلامتی مردم شجاعانه در مقابل این ویروس قد علم کرده و ایستادند.

امام جمعه زاهدان گفت: خداوند برای اولیا و دوستان خود شهادت را مقدر کرده است چرا که این شهیدان ویژگیهای برجسته ای دارند که دیگران ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه باید زندگی انسان ها در مسیر و مکتب شهدا باشد تا شهادت نصیب شود، گفت: فردی که شهادت برایش مقدور است نباید رفتارش به گونه ای باشد که از شهادت دور شود.

آیت‌الله‌ محامی تصریح کرد: از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان و بسیج کارکنان و اقشار استان به جهت برگزاری این یادواره قدردانی می کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این همایش گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به واسطه ایمان و اعتقاد به خدا بود که بدون ترس از داعش و حامیانش مردانه ایستاد. 

دکتر سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه مکتب شهید قاسم سلیمانی برگرفته از قرآن و اهل بیت است، بیان کرد: پیش از این همگان  از حاج قاسم سلیمانی به عنوان شخصیتی نظامی یاد می کردند  اما اگر ایشان را از نزدیک ملاقات می کردید به ابعاد مختلفی از شخصیت والای این سردار سرافراز پی می بردید.

وی با اشاره به اهمیت نقش مدافعان سلامت در مقابله با کرونا گفت: همکاران ما با به خطر انداختن جان خود به نجات جان دیگران پرداختند، شاید عمیق‌ترین کلام این باشد که کسی که یک انسان را به حیات بازگرداند و شعله‌های امید به زندگی را در قلب یک انسان روشن کند، کارش معادل نجات همه بشریت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: مردم نقش مهمی در قطع زنجیره انتقال این ویروس دارند بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، عدم حضور در تجمعات و فاصله اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha