۲ هزار و ۲۰۰ نفر در آزمون ادواری مهارت آموزی فرهنگ و هنر قزوین شرکت می‌کنند

قزوین- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری آزمون ادواری استاندارد مهارت آموزی فرهنگ و هنر در قزوین با شرکت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر خبر داد.

محمدحسین اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۳۵۰ نفر از این افراد در آزمون ادواری و بقیه در آزمون جامع و عملی و نظری شرکت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری سی و ششمین آزمون ادواری و اولین آزمون جامع استانداردهای مهارتی فرهنگ و هنر سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در استان، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها در زمینه آموزش رسمی رشته‌های مهارتی فرهنگ و هنر، کاردانش و آزمون‌های مربوط با دقت و قانونمندی عمل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهارت لازمه‌ اشتغال است که نقش مهمی در رشد جوامع دارد، اظهار داشت: افرادی که در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند و مدرک می‌گیرند، یک گام به بازار کار و اشتغال نزدیکتر می‌شوند.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های نظام آموزشی کشور، کاربردی کردن آموزش‌ها بوده که این نکته در انجام آزمون‌ها و آموزش‌های مهارتی فرهنگ و هنر با همکاری آموزش و پرورش مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: آزمون نظری در روز ۱۹ دی ماه به دلیل شرایط کرونایی به صورت برخط و مجازی همزمان با سراسر کشور در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در روزهای ۱۸ تا ۲۱ دی ماه نیز آزمون عملی جامع و ادواری در ۲ نوبت صبح و عصر در استان قزوین با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز و مؤسسات مجری دوره‌های مهارتی و به صورت نوبت بندی در شهرهای قزوین، الوند، محمدیه، بویین زهرا و تاکستان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha