۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84603595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کودکان سیاه پوست انگلیسی در چنگال فقر

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸
کد خبر: 84603595
کودکان سیاه پوست انگلیسی در چنگال فقر

 تهران-ایرنا- تحقیقات جدید نشان می دهد بیش از نیمی از کودکان سیاه پوست در انگلیس با فقر دست و پنجه نرم می کنند و احتمال اینکه کودکان سیاه پوست در این کشور دچار فقر شوند دو برابر کودکان سفید پوست است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه گاردین نتایج تحلیل آمار رسمی را که در تحقیقات حزب کارگر انگلیس فاش شد منتشر کرده و افزود: این تحقیقات بر اساس آمار دولتی درباره خانواده هایی با درامد نسبتا پایین بوده است.

در یک دهه گذشته مجموع کودکان سیاه پوست در خانواده های فقیر انگلیسی افزایش یافته هر چند که این افزایش را می توان تا حدی با افزایش کلی جمعیت این گروه نیز توجیه کرد. جمعیت کودکان سیاه پوست که در خانواده های فقیر انگلیسی زندگی می کنند از ۴۲ درصد بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ به ۵۳ درصد  بین سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رسیده است. جدیدترین اطلاعات مربوط به همین بازه زمانی بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ است.

حزب کارگر نتایج این تحقیقات را در اختیار روزنامه گاردین قرار داده است و آن را شاهدی برای «فقدان صلاحیت حزب محافظه کار و انکار وجود نژادپرستی ساختاری (در جامعه انگیس) توصیف کرده است.

کِی یِر استرامر رهبر حزب کارگر متعهد شده اگر دوباره این حزب پیروز شود قانون مقابله با نابرابری جنسیتی جدیدی را در پارلمان تصویب خواهد کرد و انتظار می رود جزییات بیشتری درباره این قانون در سال ۲۰۲۲ ارائه شود.

بر اساس این گزارش، در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک زیر ۱۶ سال یا در رده سنی ۱۶ تا ۱۹ سال در خانواده های فقیر زندگی می کردند. این عده ۳۱ درصد از جمعیت کودکان انگلیس متشکل از ۱۴ میلیون نفر را تشکیل می دادند.

فقر کودکان در بین خانواده های مختلف قومیتی متفاوت بود. این تحقیق ۹ طبقه بندی از کودکان فقیر انگلیسی را نشان داد که کودکان بنگلادشی در بین آنها فقیرترین قشر بودند و ۶۱ درصد آنها در خانواده های فقیر زندگی می کردند.

کودکان پاکستانی (۵۵ درصد)، آفریقایی تبارها و یا اتباع مناطق کارائیب (۵۳ درصد)، دیگر قومیت ها (۵۱ درصد) سایر آسیایی تبارها (۵۰ درصد)، قومیت های مختلط (۳۲ درصد)، هندی تبارها (۲۷ درصد)، سفید پوستان (۲۶ درصد) و چینی ها در رتبه های بعدی قرار داشتند.

این آمار نشان داد در بین برخی از گروه های قومی، کودکان اکنون به همان اندازه یک دهه قبل ممکن است در فقر زندگی کنند. در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی ۶۱ درصد از کودکان بنگلادشی در خانواده های فقیر زندگی می کردند .

احتمال این که کودکان هندی در یک خانواده فقیر زندگی کنند نسبت به یک دهه قبل از ۳۴ درصد به ۲۷ درصد رسیده است. این رقم برای کودکان چینی از ۴۷ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته است. اما در خصوص کودکان سفید پوست احتمال این که آنها در مقایسه با یک دهه قبل در خانواده ای فقیر زندگی کنند از ۲۴ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافته است. این شاخص برای کودکان پاکستانی از ۵۰ درصد به ۵۵ درصد و برای کودکان سیاه پوست از ۴۲ درصد به ۵۳ درصد جهش یافته است.

به طور کلی ۲۷ درصد همه کودکان انگلیسی بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱  در خانواده های فقیر زندگی می کردند.

آنالیزا دودز وزیر دولت سایه در امور زنان و عدالت که دفتر متبوعش آمار اخیر را منتشر کرده گفت محافظه کاران باید از آنچه فاش شده شرمنده باشند. فقر کودکان در یک دهه گذشته افزایش یافته و وزیران حزب محافظه کار اقدام چندانی را برای مقابله با نابرابری ساختاری انجام نداده اند.

سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به این گزارش آمار دیگری را منتشر کرده و مدعی شد بین سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۰ از تعداد کودکانی که در خانوادهایی با درامد پایین زندگی می کنند کاسته شده است.

وی افزود آمار جدید رسمی اکنون نشان می دهد که بعد از محاسبه هزینه های مسکن ما اکنون شاهد هستیم نسبت به سال ۲۰۱۰ میلادی جمعیت کودکان  در خانواده های فقیر۳۰۰ هزار نفر  کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha