۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84655392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاثیر همه‌گیری کرونا بر مناطق محروم انگلیس محسوس‌تر بوده است

تهران-ایرنا- روزنامه گاردین با استناد بر تحقیقات جدید گزارش داد: تاثیر مرگبار همه گیری کووید-۱۹ در بیشتر مناطق محروم انگلیس و ولز محسوس تر از تصورات اولیه بوده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، گاردین خاطرنشان کرد  این تحقیقات نشان داد مناطق شمال غربی انگلیس سه برابر بیشتر از مناطق جنوب غربی این کشور  در دوران همه گیری کرونا تلفات داده است.

براساس تحقیقاتی که در مجله پزشکی «پلاس» منتشر شده است از زمان آغاز بحران کرونا، تلفات ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس به شکل غیر یکنواختی از نظر اجتماعی اقتصادی و جمعیت شناسی توزیع شده اند. با این حال، تا همین حالا نیز دامنه کلی نابرابری ها کم اهمیت شمرده شده است.

در تحقیقات جدیدی که دانشگاه منچستر هدایت آن را برعهده داشته محققان به بررسی تعداد سالهایی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در نتیجه همه گیری کرونا از دست رفته است، پرداخته اند.

محقق اصلی این تحقیق گفت: تاثیر این همه گیری با استفاده از سالهای از دست رفته بیشتر از حد تصورات قبلی در مناطق محروم انگلیس و ولز بوده است و نابرابری های مربوط به حوزه سلامت را که از قبل وجود داشته تشدید کرده است.

محققان اعلام کردند در بررسی مرگ و میر به ویژه جوانان، نابرابری های شدیدتری مشاهده شده است: در مناطق محروم تر مرگ و میر جوانان رده سنی ۱۵ تا ۴۴ سال یازده برابر بیشتر از مناطق برخوردار بوده است و در بین ۷۵ تا ۸۴ ساله ها که در مناطق محروم تر زندگی می کنند با افرادی که در مناطق برخوردار ساکن هستند ۴۰ درصد بیشتر بوده است.

هانا دیویس از اعضای ائتلاف علمی سلامت شمال انگلیس که البته در این تحقیقات شرکت نداشته گفت تحقیقات جدید شواهد بیشتری را ارائه داد مبنی بر این که چگونه تاثیر کووید در جوامع شمال انگلیس که تا قبل از دوران همه گیری نیز دچار محرومیت بوده اند، بیشتر بوده است.

کلر بامبرا استاد سلامت عمومی دانشگاه نیوکاسل نیز گفت: این یافته ها بار دیگر تاکید می کند که همه گیری در تاثیرگذاری بر جوامع غیربرخوردار تاثیر بسیار نابرابری داشته است.

همزمان با افزایش چشمگیر آمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس، حزب مخالف دولت بوریس جانسون درباره گسترش نابرابری بهداشتی در مناطق محروم، به ویژه جوامع اقلیت‌نشین هشدار داد.

«جاناتان اشوورث» وزیر بهداشت دولت در سایه (حزب کارگر) تاکید کرد که دولت باید مناطق محروم را در اولویت طرح غربالگری سلامت قرار دهد.  

وی پیشتر در گفت‌وگو با نشریه ایندیپندنت افزود: ویروس کرونا باعث رواج نابرابری بهداشتی شده، آن هم در حالی که نابرابری بهداشتی بدتر از سایر اشکال نابرابری است که به مرگ زودهنگام افراد منجر می‌شود.  

این سیاستمدار انگلیسی افزود، در حالی که ویروس کرونا برای همه اقشار جامعه مرگبار است نباید پیامدهای آن را در مناطق محروم دست کم بگیریم.
وی یادآور شد، پس از ۱۰ سال ریاضت اقتصادی دولت‌های محافظه‌کار در انگلیس، امید به زندگی در این کشور متوقف شده و در برخی مناطق کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha