۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84604396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روحانی ترکمن: ارادت اهل سنت به حضرت فاطمه (س) عمیق و قلبی است

گرگان - ایرنا - روحانی و مدرس حوزه‌های علمیه اهل سنت گلستان با  تاکید بر جایگاه والای اهل بیت نزد تراکمه گفت که ارادت زنان و مردان سنی مذهب به حضرت فاطمه (س) عمیق و قلبی است.

حاج داوود آخوند بلکفه روز پنجشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت : اهل بیت و عترت نبی مکرم اسلام (ص) نزد اهل سنت شان و منزلتی تمام نشدنی دارند و در این بین حضرت فاطمه (س) در راس این ارادت و دلدادگی قرار دارند.

 وی افزود: اهل سنت احترام همه اهل بیت را بر خود واجب دانسته و هر گونه هتک حرمت به ایشان به ویژه دختر رسول الله را به عنوان خروج از دین تلقی می کنند.

 مدرس حوزه‌های علیمه اهل سنت گلستان افزود: علاقه وافر رسول خدا(ص) به فاطمه زهرا (س) در زمان حیات پیامبر و پس از آن زبانزد همه بود و کسی نمی تواند آن را انکار کند.

بلکفه گفت که نبی الله (ص) درباره حضرت فاطمه (س) می‌فرمود "فاطمه، پاره جگرم است و هرکه او را اذیت کند، مرا آزار داده است" که این جمله بیانگر اوج محبت رسول خدا به ایشان است.

به گزارش ایرنا حدود یک سوم اهالی ۲ میلیون نفری گلستان را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند.

حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه (س) به دنیا آمد.

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س) مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی (ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام زندگی پربار خویش همواره حامی و پشتیبان ایشان بود.

در دامن پاک فاطمه زهرا (س) ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشر حضرت امام حسن (ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین (ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند.

سوم جمادی الثانی سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و بانوی نمونه و اسوه حسنه است، بانویی که الگوی زنان، گوهر گرانبهای عصمت، میوه قلب نبی، کوثر نور، محبوبه یکتا، مظهر نور خدا و آیت عظم، بخش کوچکی از صفات بزرگ ایشان است.

به هنگام شهادت سن بزرگ بانوی جهان اسلام بنا بر قول مشهور، ۱۸ سال بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha