شمار فوتی های تصادفات در شهرهای خراسان شمالی ۳۶ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا-  رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۹ ماهه امسال ۳۴ نفر در ۳۴ فقره تصادف درون شهری جان باختند که شمار قربانیان این حادثه ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد و شمار سانحه ها ۴۲ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ احمد خندانی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۹ ماهه پارسال ۲۵ نفر در ۲۴ سانحه منجر به فوت جان خود را از دست داده بودند.

وی افزود: ۹ ماهه امسال یکهزار و ۷۵۳ نفر در یکهزار و ۵۹۰ فقره تصادف منجر به جرح، مصدوم شدند که شمار این سانحه ها نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد رشد و شمار مجروحان چهار درصد کاهش دارد.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در مجموع در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۲۲۱ فقره تصادف در شهرهای استان به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ خندانی مقدم اظهار داشت: در این مدت ۱۷ نفر عابر پیاده، یک نفر راننده خودرو، ۲ نفر سرنشین خودرو، ۱۱ نفر راننده موتور سیکلت، ۲ نفر سرنشین مورتوسیکلت و ۲ نفر دوچرخه سوار در اثر تصادف شهری جان خود را از دست داده اند.

وی خاطرنشان کرد: چهار نفر قربانی تصادفات شهری استان معادل ۱۲ درصد از این جان باختگان در سرصحنه فوت شدند، یک نفر در حین انتقال به مراکز درمانی و ۲۹ نفر معادل ۸۵ درصد از این فوتی ها در بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: علت وقوع ۲۱ درصد از تصادفات شهری استان عدم توجه به جلو گزارش شده که بیشترین علت این سانحه ها را به خود اختصاص داده است، ۲۰ درصد از تصادفات هم به علت عدم رعایت حق تقدم رخ داده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha