شمار عابران پیاده قربانی تصادف در بجنورد ۲ برابر شد

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان بجنورد گفت:  ۹ ماهه امسال ۹ نفر عابر پیاده در تصادفات رانندگی معابر مرکز استان جان خود را از ست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه ۲ برابر شده است.

سرهنگ دوم عباس خسرو شیری روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از معابر پرتصادف در شهر بجنورد مسیر بولوار ولایت و خیابان امام خمینی است، جان باختن هشت نفر از ۹ نفر عابر پیاده قربانی حادثه های ترافیکی مرکز استان مربوط به این مسیر است.

وی با بیان اینکه این خیابان محل وقوع ۹۰ درصد از تصادفات منجر به فوت عابران پیاده است افزود: در شورای همتا مصوب شده تا نسبت به انجام اقدامات مربوط به ارتقای ایمنی این مسیر اقدام شود، این اقدامات شامل مواردی از جمله،  نرده کشی در طول بولوار، ایجاد سرعتکاه، ارتقای علائم هشدار دهنده و آرام سازی مسیر است که به طور کامل انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه در این معبر باید در هر ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر یک سرعتکاه ایجاد شود اظهار داشت: برای کاهش آمار تلفات سانحه های ترافیکی، چاره ای جز ایجاد سرعتکاه نیست.

شهرداری، تنها ارگان مقصر در تصادفات فوتی بجنورد 

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان بجنورد گفت: شهرداری در وقوع چهار فقره از تصادفات منجر به فوت عابران پیاده، تا ۵۰ درصد مقصر شناخته شده است  که نبود نور کافی در گذرگاه های عابر پیاده، ایمن نبودن گذرگاه ها، مناسب سازی نشدن محل گذر عابر پیاده از مواردی است که شهرداری بابت وقوع تصادفات مقصر شناخته شده است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از معابر شهر، خط کشی های محل گذر عابر پیاده به جوی، جدول و یا فضای سبز ختم می شود که این موارد سبب وقوع تصادف برای عابران پیاده شده و شهرداری در این موارد مقصر اعلام می شود.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان بجنورد اظهار داشت: البته در سال های گذشته شرکت توزیع نیروی برق هم در وقوع تصادفات مقصر اعلام شده بود اما امسال تنها دستگاهی که در این زمینه مقصر شناخته شده، شهرداری بود.

وی کمبود نیروی پلیس در مسیر پرتصادف بولوار ولایت را از دیگر عوامل برای ناموفق بودن کاهش آمار تلفات عنوان کرد و افزود: حضور نیروی پلیس عامل بازدارنده برای سرعت های بالا است، در این زمینه نیروی انسانی کم است و حضور پلیس هم زیاد نیست.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان بجنورد دربخش دیگر سخنان خود با اشاره به توقف بیش از یک ساله استفاده از خودروی ثبت تخلفات ساکن در مرکز استان گفت: این خودرو نیاز به به روز رسانی دارد، در این زمینه از شهرداری خواسته شده تا اعتبار مورد نیاز را تامین کند اما تاکنون محقق نشده است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha