۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84630408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوادث رانندگی ۱۰ سال گذشته در شهرهای خراسان شمالی ۴۰۰ قربانی داشت

بجنورد-ایرنا- رییس گروه حمل ونقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع تصادفات درون شهری استان در ۱۰ سال گذشته ۴۰۰ نفر را قربانی کرده است که از این تعداد ۱۶۰ نفر عابر پیاده است.

احسان رستمی کمند روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس در یک دهه گذشته هر سال به طور متوسط بیش از ۱۶ نفر عابر پیاده در این سانحه ها جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در این مدت راکبان موتور سیکلت با بیش از ۱۸۰ نفر بیشترین آمار جان باختگان تصادفات درون شهری را به خود اختصاص داده و کشته شدگان سرنشین یا راننده خودرو هم حدود ۵۰ نفر ثبت شده است.

وی افزود: این آمار نشان می دهد معابر شهری استان ایمنی مناسبی برای عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت ندارد، البته فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک هم باید در این زمینه مد نظر باشد.

رییس گروه حمل ونقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه ضربه به سر عامل مهم و اصلی مرگ راکبان موتورسیکلت در تصادفات است گفت: باید فرهنگ سازی شود تا در راستای ارتقای ایمنی این افراد از کلاه ایمنی استفاده کنند.

آمار بالای فوت عابرپیاده در بجنورد 

وی با اشاره به اینکه وضعیت فوتی های عابران پیاده در شهر بجنورد بدتر از میانگین استان است گفت: از سال ۹۰ تا ۹۹، ۱۸۰ نفر در سانحه های ترافیکی معابر شهر بجنورد فوت شدند که بیشترین آمار با بیش از ۷۰ نفر مربوط به آسیب پذیر ترین قشر یعنی عابران پیاده است.

وی افزود: در این ۱۰ سال به طور متوسط هر سال هفت تا هشت نفر عابر پیاده در معابر شهر بجنورد فوت شدند که رقم بالایی است و یابد ایمن سازی معابر برای تردد عابر پیاده بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رستمی کمند گفت: در این مدت ۶۰ نفر از راکبان موتور سیکلت هم قربانی سانحه های تصادفات درون شهری بجنورد شدند که بر اساس هر سال به طور متوسط ۶ نفرتا هفت از این افراد قربانی این تصادفات شدند.

وی گفت: در این مدت بیش از ۲۰ نفر سرنشین یا راننده خودرو قربانی حادثه های ترافیکی در معابر شهری ثبت شده است، هر سال ۲ تا سه نفر سرنشین خودرو در داخل شهر بجنورد کشته شدند که این عدد هم رقم بالایی است.

رییس گروه حمل ونقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: این رقم نشان می دهد وضعیت آرام سازی معابر در شهر به چه میزان نامناسب است و سرعت خودروها به چه میزان بالا است و شدت تصادف بالا بوده است.

وی افزود: امسال شرایط عابران پیاده در تصادفات شهر بجنورد به مراتب بدتر است به طوری که در ۱۰ ماهه ۱۷ نفر در تصادف ها فوت شدند که ۹ نفر عابر پیاده، سه نفر راکب موتورسیکلت،  ۲ نفر دوچرخه سوار و سه نفر سرنشین و یا راننده خودرو است.

رییس گروه حمل ونقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: امسال بیش از ۵۰ درصد قربانیان حادثه های درون شهری بجنورد، عابران پیاده بودند.

براساس اعلام نیروی انتظامی خراسان شمالی، ۹ ماهه امسال ۳۴ نفر در ۳۴ فقره تصادف درون شهری جان باختند که شمار قربانیان این حادثه ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد و شمار سانحه ها ۴۲ درصد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha