سیل و تگرگ به ۲۷۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی و باغی بخش تخت و شمیل خسارت زده است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: سیل و بارش باران و تگرگ در روزهای اخیر، در مجموع به ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین های زراعی و باغی کشاورزی در بخش های شمیل و تخت از توابع شهرستان بندرعباس خسارت جدی وارد کرده است.

مهدی دوستی روز جمعه به همراه محمد آشوری و احمد مرادی نمایندگان مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندرعباس و شماری از مدیران استانی و شهرستانی در حاشیه بازدید از از روستاهای بخش شمیل و تخت افزود: زمین های زراعی و باغی در برخی مناطق بخش تخت و شمیل دچار تخریب ۱۰۰ درصدی شده است که به‌ دلیل خسارت های وارده، امکان تاخیر ۲ ساله در برداشت محصول وجود دارد.

وی در نخستین مقصد بازدیدهای امروز جمعه به روستای سرخنگی در بخش شمیل بندرعباس رفت و به مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان دستور داد: اصلاح شبکه برق در این منطقه در اولویت قرار بگیرد.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از این سفر با حضور در مرکز بخش شمیل، ضمن گفت‌ وگو با اعضای شورای اسلامی، دستور داد مطالعات امکان سنجی احداث پل در این منطقه انجام و روکش آسفالت به طول سه کیلومتر در ورودی این دهستان به سمت بخش تخت توسط بنیاد مسکن و اداره کل راهداری پیگیری شود.

وی همچنین پس از آن به روستای زهوکی بخش تخت بندرعباس رفت و از باغ ها و مزرعه های کشاورزی آسیب دیده از سیل و تگرگ بازدید کرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی و برآورد خسارت ها منجر به تصمیماتی شده که امیدواریم بتوانیم بخشی از خسارت های وارده را با پرداخت تسهیلات و کمک‌های دولتی جبران کنیم و مردم بتوانند به‌عنوان موتورهای محرکه اصلی تولید در بخش کشاورزی، به فعالیت خود ادامه دهند.

بازدید از سد شمیل و نیان، پل جاماش و بزرگترین سد تغذیه مصنوعی هرمزگان در بخش تخت، از دیگر برنامه های امروز سفر استاندار هرمزگان به بخش تخت و شمیل بود

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی بویژه در شرق استان وارد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha