۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84605837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا در آمریکا: غیرقابل پیش‌بینی بودن روند افزایش و کاهش ابتلا به اومیکرون

تهران-ایرنا- راشل والنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا هشدار داد موارد ابتلا به اومیکرون می تواند با همان سرعتی که کاهش می یابد روندی افزایشی پیدا کند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری ان بی سی نیوز نوشت، والنسکی روز جمعه گفت: با وجود افزایش قابل توجه موارد ابتلا به اومیکرون در سراسر کشور، این امید نیز می رود که این روند با همان سرعت رو به کاهش باشد.

افزایش و کاهش موارد ابتلا به کرونا در قالب موج های مختلف ابتلا به این بیماری توصیف می شود اما به گفته والنسکی در آمریکا این امر می تواند همزمان شامل افزایش و کاهش قابل توجه موارد ابتلاها به این بیماری باشد.

وی افزود: من فکر می کنم در مناطقی که شاهد شیب تند افزایش ابتلاها هستیم همچنین کاهش قابل توجه ابتلا به این ویروس را نیز تجربه کنیم.

ان بی سی نیوز نوشت: بررسی های این رسانه نشان داده که مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا اکنون در مقایسه با دو هفته پیش ۲۰۴ درصد افزایش یافته اند.

روز جمعه همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا آمار جدیدی درباره موارد بستری ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان های آمریکا به ویژه در بین کودکان منتشر کرد که نشان می داد موارد ابتلا به ویژه بین کودکان تازه متولد شده تا چهارساله که واکسنی دریافت نکرده اند در حال افزایش است.

والنسکی در این زمینه گفت تا روزهای منتهی به اول ژانویه (شنبه ۱۱ دی) از هر ۱۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال در آمریکا ۴.۳ درصد به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده اند.

این مقام پزشکی آمریکا گفت که شواهد اولیه نشان می دهد که سویه جدید ممکن است افراد را درمقابل سویه دلتای ویروس کرونا محافظت کند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و شواهد نشان می دهد  کسی که به دلتا مبتلا شده می تواند درمعرض ابتلا به اومیکرون هم باشد.

 در شرایطی که آمریکا با موج جدید سویه اومیکرون ویروس کرونا به ویژه در میان نسل نوجوان و جوان دست و پنجه نرم می کند، جو بایدن رئیس جمهوری این کشور خواسته مدارس  باز بمانند و کلاس ها به صورت حضوری برگزار شوند.

بایدن هفته پیش اعلام کرد طرح  ۱.۹ تریلیون دلاری وی برای کمک به رهایی از ویروس کرونا شامل میلیاردها دلار برای بازگشایی مدارس در طول همه گیری است.

 وی مدعی شد ما در این مرحله دلیلی نداریم که سویه اومیکرون را بدتر از سویه های پیشین برای کودکان  بدانیم. ما می دانیم که  کودکان ما می توانند در مدرسه ایمن باشند. به همین دلیل است که معتقدم مدارس باید باز بمانند. نیازهای آنها تامین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha