رییس شورا: ۲ مرکز اسکان افراد بی‌سرپناه در ارومیه نیازمند توجه جدی است

ارومیه- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: هم اکنون ۲ مرکز اسکان افراد بی سرپناه و کارتن خواب وجود دارد که نیازمند توجه جدی است و البته ظرفیت لازم برای توسعه دارد.

حجت الاسلام محمد خلیل پور روز یکشنبه در جلسه شورای شهر ارومیه افزود: شهرداری وظیفه دارد که در سطح شهر گرمخانه ایجاد کند و مدیریت شهری باید تا فرارسیدن فصل سرمای سال آینده نبود گرمخانه در سطح شهر را ساماندهی و مدیریت و نسبت به ایجاد آن اقدام کند.

وی اضافه کرد: همچنین باید برای بانوان بی سرپناه نیز با توسعه این مراکز، مکانهایی برای استقرار اختصاص یابد.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: طبق قرارهای قبلی باید تفاهم نامه بین بهزیستی و شهرداری منعقد شود تا بتوان خدماتی برای افراد بی خانمان و کارتن خواب فراهم و ارائه کرد.

حجت الاسلام خلیل پور ادامه داد: جمع آوری تمامی افرادی که کارتن خوابی می کنند و شب را در محیط بیرونی می خوابند، مورد تأکید است و بهزیستی باید در این راستا با شهرداری جهت جمع آوری این افراد تعامل و همکاری تنگاتنگ داشته باشد تا در فصل سرما به کمک همنوعان خود شتافته باشیم.

وی گفت: شهرداری موظف به ایجاد گرمخانه است و نباید نسبت به افراد بی سرپناه بی تفاوت بود.

وی در بخش دیگری با تأکید بر مقوله سیستمی شدن امور در شهرداری اظهار کرد: الکترونیکی و سیستمی شدن پرونده های ماده ۱۰۰ از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه  آغاز شده که اقدامی بسیار لازم و ضروری بود.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: هوشمندسازی در تمامی حوزه ها باید پیگیری و شاهد ایجاد شهرداری هوشمند باشیم.

حجت الاسلام خلیل پور اضافه کرد: واحد اجرائیات احکام ماده ۱۰۰ باید ایجاد شود اما آرای صادره کاملا سیستمی و الکترونیکی باشد تا گام به گام بتواند پیگیری شود.

وی ادامه داد: نیاز اساسی مدیریت شهری در این موضوع همانند نیاز دادگستری برای اجرای احکامش بوده که نیازمند یک دایره خاص و ویژه است.

وی تصریح کرد: برای رفتارهای خارج از قوانین و مقررات موجود نیز باید هوشمندسازی و الکترونیکی شدن امور را پیگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، ارومیه با بیش از ۸۵۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha