محمد مقتومی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: الکترونیکی شدن پروندههای شهروندان در شهرداری، میتواند به تسریع در روند رسیدگی به آنها منجر شود و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را تسهیل کند.
وی ادامه داد: همچنین کاهش میزان خطاها و فسادهای احتمالی و نیز روزآمد بودن اطلاعات موجود در پروندهها مهمترین پیامد الکترونیکی کردن آنهاست؛ ضمن اینکه ترددهای شهروندان نیز به شکل قابل ملاحظهای کاهش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: رسیدگی سنتی و کاغذی به پروندههای حوزه شهری در گذشته زمینه بروز مشکلات عدیدهای برای شهروندان و نیز کارشناسان مدیریت شهری به وجود آورده است و امیدواریم با الکترونکی شدن پروندهها، این مشکلات به صورت محسوس کاهش یابد.
تاکنون بیش از ۱۷ هزار پرونده الکترونیکی شده است
شهردار مراغه با تاکید بر اینکه الکترونیکی کردن پروندهها از شهرداریهای مناطق آغاز شده، افزود: تاکنون بیش از ۱۷ هزار پرونده شهری در شهرداری منطقه یک الکترونیکی شده و روند ثبت سایر پروندهها نیز در شهرداری مناطق دوم و سوم نیز در حال اجراست.
«مقتومی» ادامه داد: این پروندهها در حوزههای مختلف عمرانی، شهرسازی، حملونقل و ترافیک، اداری مالی و خدمات شهری بوده و امید است تا یک سال آینده تمامی پروندههای موجود الکترونیکی شده و روند رسیدگی به آنها تسهیل شود.
وی افزود: همچنین با هدف هوشمندسازی ساختار اداری شهرداری مراغه در تمامی حوزهها، سیستم و سامانههای اداری به صورت نرمافزاری و سختافزای در حال به روزرسانی است تا شاهد خدمترسانی مناسبتر به شهروندان باشیم.
به گزارش ایرنا شهردار مراغه پیش از این نیز به ایرنا گفته بود که گستردگی خدمات موجب طولانی شدن زمان رسیدگی و پاسخگویی به مراجعان میشود و راهکار آن را باید در زمینه هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی روز دنبال کرد.
نظر شما