افزون بر ۶ هزار بازرسی از واحدهای صنفی خراسان شمالی انجام شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: افزون بر ۶ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی استان در ۹ ماه سالجاری انجام شد.

سیدجواد سیدالموسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت؛ گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی توسط ۹۳۵ اکیپ سه نفره بر بازار و کالاهای اساسی این استان نظارت کردند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۱۷۵ واحد تولیدی، توزیعی و صنعتی متخلف شناسایی و به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند که منجر به جریمه چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریالی شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی ادامه داد: گران فروشی، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن نکات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا از جمله مهم‌ترین تخلفات صورت گرفته طی این مدت بوده است.

وی گفت: پرونده تخلف‌های صنفی پس از تنظیم به تعزیرات حکومتی ارسال و در صورت استمرار تخلف با همکاری مراجع دیگر اقدام به پلمب این واحدها می‌شود.

سیدالموسوی با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف همه روزه در ۲ شیفت کاری اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت تخلف هر گونه تخلف اعم از گران فروشی، درج نکردن قیمت، تخلفات بهداشتی از طریق شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

مختومه شدن افزون بر ۶ هزار پرونده وارده

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی در ادامه افزود: ۶ هزار و ۲۴۸ پرونده در ۹ ماهه سالجاری به بخش اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان وارد و ۶ هزار و ۶۶ پرونده معادل ۹۷ درصد مختومه شد.

وی اظهار داشت: در این مدت پنج هزار و ۲۴۳ پرونده در بخش کالا و خدمات، ۹ هزار و پنج پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز و ۱۰۰ پرونده در بخش بهداشت و درمان وارد تعزیرات حکومتی خراسان شمالی شد.

سیدالموسوی افزود: متخلفان بیش از ۴۷ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال در بخش کالا و خدمات، ۶۷۲ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال در بخش قاچاق کالا و ارز و مابقی نیز در بخش بهداشت و درمان به جریمه نقدی محکوم شدند.

حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha