۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84608303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی شاهرود به نام دولت زده شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: افزون بر ۱۸ هزار متر مربع اراضی ملی بسطام و مُجِن شاهرود در ۲ ماه گذشته از متصرفان خلع ید و به نام دولت سند زده شد.

محمدرضا کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این زمین‌ها سازه‌هایی توسط متصرفان ساخته شده بود که تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت و ساز در این مناطق بیش از یکهزار بوته مرتعی قطع شده بود، ابراز داشت:  تصرف این مناطق بیش از یک میلیارد ریال به منابع طبیعی شهرستان خسارت وارد کرده بود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ادامه داد: گزارش های مردمی و گشت های مستمر حفاظت این اداره موجب شناسایی اراضی متصرفی شد.

کشاورزیان اظهار داشت: ۶ نفر از متخلفان با تشکیل پرونده جهت اخذ خسارت طبق ماده  ۴۳ و ۵۵ قانون سازمان جنگل ها و مراتع کشور به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، وسعت مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha