۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84608339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: علما در تبیین و تبلیغ دین احساس مسوولیت کنند

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: بقای دین در تبلیغ و تبیین علما است به گونه ای که اگر علما در این حوزه احساس مسوولیت نکنند دین آغشته به انحراف و مورد هجمه دشمنان واقع می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز دوشنبه در دیدار با ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی اظهار داشت: با رشد علم و تکنولوژی علما نیز نباید از این شرایط عقب بمانند و همسو با این رشد تکنولوژی موضوعات را به خوبی تحلیل و تببین کنند.

وی افزود: حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت باید تقویت شوند و علما نیز باید با صرف اوقات زیادی در حوزه های علمیه در هر موردی کارشناسی اعمال نظر و فعالیت کنند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: در واقع ائمه جماعات باید در کنار دین مشکلات جماعت را نیز به خوبی درک کنند و راهکارهای معنوی، اخلاقی و دینی برای حل مسائل روز ارائه دهند.

وی یادآور شد: مسائل روز دین و آسیب های اجتماعی به تناسب زمان متفاوت است و باید علما با این مسائل سیاسی و ملی آشنا باشند تا به خوبی در بین مردم بیان و تبیین کنند.

امام جمعه بجنورد، قرآن را نعمتی الهی برای جهان اسلام دانست و تصریح کرد: در این جهان بهم ریخته که مسلمانان در میانمار به آتش کشیده و به جرم مسلمان بودن نسل کشی می شوند، تمسک به قرآن می تواند راه نجات را به ما آموزش دهد.

وی افزود: تاریخ جنایت علیه مسلمانان و جنایت های غرب در بوسنی هرزگوین، سوریه، عراق و خاورمیانه از یاد نخواهد برد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: غرب با استقلال مسلمانان مشکل دارد و هیچ کشور مسلمانی عضو شورای امنیت نیست و این امر گواه بر این است که مسلمانان را در امنیت جهان دخیل نمی کنند.

حجت الاسلام نوری عنوان کرد: جهان اسلام باید در مقابل دشمنان و تفرقه افکنی آنان ایستادگی کند و در این میان شهید سلیمانی نمونه بارز فرد مسلمانی بود که در برابر شیعه انگلیسی ایستاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha