امام جمعه بجنورد: علما در باره جنایات استکبار روشنگری کنند

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: استکبار صدمات زیادی را به نظام اسلامی وارد کرده و به همین علت زمان آن فرا رسیده است تا علما در این زمینه روشنگری کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز دوشنبه در دیدار ائمه جماعت اهل سنت خراسان شمالی اظهار داشت: نظام استکباری کمر به نابودی نظام اسلامی بسته و با نفوذی هایش مردم و فرقه های جوامع اسلامی را در مقابل هم قرار داده است.

وی تصریح کرد: جنگ ایران و عراق، طالبان در افغانستان و  داعش در سوریه و عراق نتیجه دخالت های نظام استکباری است و برای رسیدن به مقاصد پلیدشان دست به این خونریزی ها می زنند.

امام جمعه بجنورد افزود: ائمه جمعه از ظرفیت عبادی و سیاسی نماز جمعه استفاده کنند و در مقابل دشمنان جبهه گیری و توطئه های دشمنان را برملا کنند.

وی با اهمیت دانستن جایگاه نماز جمعه در بین مسلمانان، عنوان کرد: تلاش کنیم تا سنگر نماز جمعه در جامعه پررنگ شود و لازمه آن هم این است که به مشکلات مردم و جوانان رسیدگی شود و وحدت و تقوا را در بین مردم تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۱۶ سنگر نماز جمعه اهل شیعه و هفت سنگر اهل سنت استان به خوبی نگهدار جایگاه عبادی و سیاسی نماز جمعه هستند و از آرمان های انقلاب و کیان نظام جمهوری به خوبی دفاع می کنند.

وی بیان کرد: جامعه اهل سنت خراسان شمالی قبل از انقلاب در تنگناهای زیادی زندگی می کردند که با انقلاب اسلامی این قشر مهم حرمت پیدا کرد و مطالبات آنها توسط مسوولان پاسخ داده شد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: اگر ائمه جمعه شهر و روستا عزت بیشتری در بین مردم داشته باشند، مشکلات آن خطه بهتر رسیدگی می شود بنابراین ائمه جمعه وابستگی خود را به مردم از دست ندهند و با مردم گره بخورند.

وی بیان کرد: استقلال و مردمی بودن از شاخصه های ائمه جمعه محسوب می شود و به راحتی می توانند هر کسی را نقد و از این طریق پیگیر مشکلات مردم باشند.

نماینده ولی فقیه درخراسان شمالی ادامه داد: ادیان و فرقه های زیادی در جهان خلق شده اند که بدون کتاب درصدد راهنمایی مردم هستند غافل از اینکه اسلام تنها دین آسمانی است و ارزش های این دین تنها راه نجات به بشریت است.

آخوند پروانه، آخوند خوشنظر، آخوند نگهدار، آخوند خادمی و آخوند صمدی از علمای اهل سنت بودند که مشکلات بخش خود در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان را با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در میان گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha