استخراج غیرقانونی رمزارز به شبکه برق خراسان رضوی ۱۵۳ میلیارد ریال خسارت زده است

مشهد-ایرنا- مسوول پیگیری رمزارزهای شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تا کنون سه هزار و ۶۳۲ دستگاه ماینر که اقدام به استخراج غیرقانونی رمزارز در این استان می کردند کشف شده است که فعالیت آنها حدود ۱۵۳ میلیارد ریال به این شرکت خسارت وارد کرده است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مجتبی حامدی افزود: این تعداد دستگاه ماینر غیرمجاز که از ۳۸۳ محل با همکاری نهادهای نظارتی در استان کشف و ضبط شد ۶ هزار و ۸۹۵ کیلووات برق برای استخراج رمزارز مصرف کرده بودند.

وی ادامه داد:این شرکت هم راستا با سیاستهای توانیر، تامین برق مراکز مجاز استخراج رمزارز را پس از ارائه مجوزهای لازم توسط متقاضی برعهده می گیرد.

مسوول پیگیری رمزارزهای شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: فرآیند مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارزها نیز از مرحله دریافت گزارش تا کشف و جمع آوری و سپس پرداخت پاداش های مرتبط در شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی کامل شده است.

حامدی افزود: اجرای فرایند شناسایی ماینرهای غیرمجاز از طرق مختلف و اعطای پاداش به عاملان شناسایی، برگزاری مانورهای متعدد مقابله با مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز از برنامه های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در خصوص موضوع رمزارزها بوده است.

رمزارز نوعی از پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تایید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم های رمزگذاری کنترل می شود و معمولا به صورت نامتمرکز و بدون وابستگی به یک بانک مرکزی کار می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha