۴۵۰۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در خراسان رضوی کشف شد

مشهد-ایرنا- مسوول پیگیری رمزارزهای غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: چهار هزار و ۵۹۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در این استان از سال ۱۳۹۸ تاکنون کشف و ضبط شده است.

مجتبی حامدی پارسا روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دستگاه غیر مجاز استخراج رمز ارز با توان مصرفی ۷.۵ مگاوات و انرژی برق ۵۴.۵ میلیون کیلووات، از ۵۳۳ محل در مناطق زیر پوشش شرکت توزیع برق خراسان رضوی شناسایی شده است.

وی بیان کرد: ۳۹۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز از این میزان با توان مصرفی ۶۰۰ کیلووات و انرژی ۴.۵ میلیون کیلووات ساعت مربوط به سال جاری بوده است.

حامدی پارسا عوامل موثر در کشفیات رمزارز را شامل میزان گزارشات مردم و همکاران در خصوص محل های مشکوک به استخراج رمزارز، اخذ جرایم بازدارنده از متخلفین بر طبق ضوابط، قیمت رمزارز در بازارهای جهانی، همکاری دستگاه قضایی و سازمانهای متولی در صدور احکام متناسب و عدم عودت دستگاه های غیرمجاز ضبط شده، آگاهی مردم به قوانین مرتبط و مجوزهای لازم و ایجاد بسترهای قانونی فعالیت مراکز مجاز استخراج رمزارز عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری بیشترین دستگاه های کشف شده در خراسان رضوی به تفکیک تعرفه مربوط به بخش خانگی، سایر مصارف، صنعتی و کشاورزی بوده است.

به گزارش ایرنا، تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha