۲۰ تخته چادر در مدارس عشایری استان همدان توزیع شد

همدان- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ تخته چادر برای برگزاری کلاس های درس دانش آموزان عشایری استان توزیع شد.

«معصومه خدابنده لو» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد چادر به منظور برپایی کلاس های دانش آموزان عشایری که اکنون به استان های ایلام و لرستان کوچ کرده اند، تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایری از مهمترین راهبردهای آموزش و پرورش است، اظهار داشت: توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق محروم و عشایری از اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

خدابنده لو گفت: از همه ظرفیت‌ها و امکانات استان برای دسترسی دانش آموزان عشایری به خدمات آموزشی و پرورشی استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان آبان به دلیل سرد شدن هوا و کوچ عشایر، ادامه کلاس‌های دانش آموزان عشایری در استان‌هایی همچون لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه در حال برگزاری است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در استان های خوزستان و کرمانشاه مشکل چادر نداریم، ادامه داد: چادرها با هماهنگی هلال احمر، برای دانش آموزان استان در مناطق سخت گذر ایلام و لرستان ارسال شد.

وی تاکید کرد: در دوران همه گیری بیماری کرونا، کلاس های مدارس عشایری استان به دلیل پراکندگی جغرافیایی و تعداد کم دانش‌آموزان، برپا بود و اکنون نیز برنامه‌های آموزشی و تربیتی با شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود.

خدابنده لو تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری، ۴۷۲ دانش‌آموز دوره ابتدایی در مدارس عشایری این استان تحصیلی می‌کنند که این تعداد به دلیل جابجایی عشایر در طول سال تحصیلی متغیر است.

وی با اشاره به اینکه در هر چادر پنج تا ۱۲ دانش آموز آموزش می بینند، اظهار داشت: کلاس های عشایری از ابتدای سال تحصیلی جاری در استان همدان ساماندهی و در داخل چادر عشایری تشکیل شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه عشایر از ابتدای اسفندماه سفر خود برای بازگشت به همدان را آغاز می‌کنند، گفت: کوچ عشایر ۲ ماه و ۱۵ روز زمان می برد و معلمان استان از ۱۵ اردیبهشت برای آموزش آن ها اعزام می شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوره متوسط اول و دوم ویژه دانش‌آموزان عشایری نداریم و این دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل باید به نزدیک‌ترین دبیرستان محل اسکان خود مراجعه کنند.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی همدان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha