۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱
کد خبر: 84486266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰ دانش‌آموز عشایری در استان همدان تحصیل می‌کنند

همدان - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، حدود ۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس عشایری این استان تحصیلی می‌کنند که این تعداد به دلیل جابجایی عشایر به استان‌های دیگر در طول سال کاهش می‌یابد.

«معصومه خدابنده‌لو» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق محروم و عشایری از اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: براساس شیوه نامه بازگشایی مدارس و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، کلاس های آموزشی عشایری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با اولویت سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی مدرسه برگزار می‌شود.

خدابنده لو عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری حدود ۹۰۰ دانش آموز عشایری استان به صورت حضوری در داخل و خارج استان تحت آموزش قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ کلاس عشایری از ابتدای سال تحصیلی جاری در استان همدان ساماندهی شده است و این کلاس‌ها تا پایان آبان‌ماه در داخل چادر عشایری تشکیل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان بیان کرد: در پایان آبان به دلیل سرد شدن هوا و کوچ عشایر، ادامه کلاس‌ها در استان‌هایی همچون لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عشایر از اسفندماه بازگشت به همدان را آغاز می‌کنند، گفت: دانش‌آموزانی که در خوزستان ثبت‌نام کرده اند اما در حال حاضر در همدان ساکن هستند، کلاسهایشان در همدان تشکیل شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان افزود: دوره متوسط اول و دوم ویژه دانش‌آموزان عشایری نداریم و این دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل باید به نزدیک‌ترین دبیرستان محل اسکان خود مراجعه کنند.

وی افزود: هر هفته کارشناسان و بازرسان اداره کل آموزش و پرورش همدان، به صورت مستمر بر کلاس‌های عشایری نظارت دارند.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی همدان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha