۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 84610722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده ارشد ارتش در جنوب غرب: نیروهای مسلح باید در همه مولفه ها الگو باشد

اهواز - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خود باید در همه مولفه‌ها در منطقه و جهان الگو باشد گفت: ارتش جمهوری اسلامی برای الگو بودن، به تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب و کاهش جرایم در این سازمان اهتمام جدی دارد.

به گزارش ایرنا امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی روز چهارشنبه در کارگاه علمی کاربردی استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرایم شایع و آسیب های نوپدید در نیروهای مسلح خوزستان در سرسرای همایش‌های بین المللی آب و برق این استان، افزود: ارتش جمهوری اسلامی به دلیل در اختیار داشتن نیروهای جوان، دستورالعمل‌های مختلفی برای نشاط آفرینی، امیدآفرینی، کاهش جرایم و تربیت سربازانی در تراز انقلاب در دست اجرا دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح خود را ملزم به کاهش وقوع جرم و الگو بودن در این زمینه می‌دانند گفت: راهبردهای ارتش در قالب ۲۹ طرح "لبیک" طراحی شده است که از این طرح ها، ۱۶ طرح پیرامون نیروی انسانی است که نشان از توجه ویژه ارتش به نیروی اثرگذار انسانی است.

وی افزود: اعمال مدیریت صحیح به ویژه در رده‌های پایین گروهان و دسته، اعمال تنبیه لازم و بازدارنده و برخورد قاطع و قانونی با نفرات خاطی، پرکردن اوقات فراغت به وسیله فعالیت ورزشی، فرهنگی و هنری، تشکیل کارگاه‌های مهارت آموزی و تشکیل کلاس‌های آگاه سازی از جمله اقدام ها برای کاهش جرایم است که در ارتش در دست اقدام هستند.

وی با اشاره به ایجاد مراکز مشاوره در پادگان‌ها گفت: این مراکز با استفاده از روحانیان متخصص در حوزه روانشناسی ضمن پاسخگویی به مسایل و مشکلات سربازان، با تشکیل پرونده روانشناختی برای هر سرباز مسایل آنها را به صورت تخصصی و علمی دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سازمان قضایی نیروهای مسلح تحول ایجاد شده است گفت: تعامل ، همکاری و همراهی خوبی میان نیروهای مسلح و دستگاه قضایی خوزستان ایجاد شده است و این تعامل نزدیک در رسیدگی و حل مسایل موثر بوده است.

وی سازمان قضایی نیروهای مسلح را سازمانی پیشگیر در جرایم دانست و ادامه داد: پیشگری از جرایم در سازمان قضایی نیروهای مسلح بیش از سه دهه است که به صورت جدی مورد تاکید است و این موضوع موجب شده تا وقوع تخلفات در نیروهای مسلح همواره روند کاهشی داشته باشد.

وی بیان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح موفق شده است که نیروهای مسلح را برای کاهش جرایم در این یگان‌ها همراه خود کند که نتیجه این همراهی کاهش مستمر جرایم در این نیروهاست.

وی با بیان اینکه امروز فراوانی جرایم در نیروهای مسلح به حداقل خود رسیده است، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خود را سربازان ولی امر مسلمین جهان می‌دانند به همین دلیل حرکت به سمت پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم همواره مورد تاکید نیروهای مسلح است.

این همایش که آیین آغازین آن با حضور فرماندهان یگان‌های مختلف نظامی و انتظامی خوزستان و همچنین برخی مسوولان قضایی کشوری و استانی روز چهارشنبه برگزار شد تا فردا پنجشنبه با برگزاری کارگروه های تخصصی مختلف با محوریت جرایم شایع و آسیب های نوپدید در نیروهای مسلح خوزستان و راه‌های پیشگیری از این جرایم بر اساس مدل علمی بررسی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha