۸۴ میلیارد ریال برای افزایش ضریب حفاظتی جنگلهای خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: امسال، برای اجرای طرح های افزایش ضریب حفاظتی جنگلها و مراتع استان ۸۴ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

شهرام عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های مرتبط با افزایش ضریب حفاظتی جنگل ها و مراتع استان به طور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: پهنه بندی حریم و  سامانه های اطلاعات و آمار و آموزش و برخی طرح های دیگر ۱۰۰ درصد اجرا شده است.

عسگری با اشاره به برخی از این طرح ها گفت: تامین و تجهیز نیروهای حفاظتی، گسترش شبکه های رادیویی و اطلاع رسانی، پهنه بندی مدیریت حریق و پیشگیری از حریق و مبارزه با بیماری ها و آفات، تامین و جایگزینی سوخت مناسب از جمله این طرح هاست.

وی با بیان این که کمربند حفاظتی با ۲۹ درصد اثرگذاری از طرح های  مهم این مجموعه اقدامات است افزود: وزن همه طرح ها در افزایش ضریب حفاظتی جنگل ها و مراتع استان یکسان نبوده و حتی میزان اثرگذاری در برخی از آن ها کمتر از پنج درصد است.

عسگری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فعال بودن شبکه رادیویی، پوشش این شبکه را از زمان تاسیس استان تا کنون به ۸۵ درصد ارتقا داده ایم، بطوریکه در سال جاری با توجه به سیاست سازمان جنگل و مراتع کشور با هدف بروزرسانی و افزایش کیفیت و کمیت پوشش شبکه، از تکنولوژی دیجیتالی کردن استفاده شده است.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha