۵۰ مدرسه در جهرم نیازمند نوسازی است

شیراز-ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: ​۵۰ مدرسه در این شهرستان نیاز به تخریب و نوسازی فوری دارند که در این زمینه نیازمند توجه ویژه خیرین هستیم.

مهدی نیکفر شنبه ۲۵ دی در شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم افزود: بیش از ۴۰ درصد زمین‌های آموزشی مدارس جهرم وقفی هستند و تعداد قابل توجهی از مدارس نیز خیرساز است.
وی با اشاره به نامگذاری هفته پایانی دی ماه به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش، بیان کرد:‌ این هفته به نام ارتقا فرهنگ وقف و خیریه‌های آموزشی نامگذاری شده است و نیاز است بخش‌های مختلف جامعه در حمایت از برنامه‌های آموزش و پرورش و گسترش فرهنگ مشارکت‌جویی و استفاده از خرد جمعی مشارکت کنند.
وی افزود: هیچ کاری والاتر از تربیت نیست و در این زمینه مطابق دیدگاه مقام معظم رهبری هیچ نهادی بالاتر از آموزش و پرورش نیست.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم از رسانه‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی و خانواده ها به عنوان ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: از این رو درخواست می‌کنیم این نهادها آموزش و پرورش را در زمینه‌های مختلف به‌خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی و تربیت دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی و سند تحول بنیادین یاری کنند.
وی تاکید کرد: ​از مهمترین ویژگی شورای آموزش و پرورش این است که مصوبه‌های این شورا شکل قانونی به خود می‌گیرد که هر چقدر حمایت شود، موجب تقویت نظام تعلیم و تربیت شهرستان می‌شود.
نیکفر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش جهرم پرجمعیت‌ترین آمار دانش‌آموزی استان فارس را بعد از شهرستان شیراز و مرودشت دارا است، گفت: همچنین این شهرستان پرجمعیت‌ترین جمعیت دانش‌آموزی جنوب استان فارس با بیش ۳۵ هزار دانش‌آموز را تشکیل می‌دهد.
مدیر آموزش و پرورش جهرم خاطرنشان کرد:‌ ۳۴۲ مدرسه در جهرم پذیرای دانش‌آموزان است که از این تعداد ۱۱۲ مدرسه غیردولتی هستند که با آمار جمعیت دانش‌آموزی نزدیک به ۹ هزار نفر، بیشتر پذیرای دانش‌آموزان منطقه شهری هستند.
نیکفر اظهار کرد: به‌جد تقاضای اجرایی‌شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم به‌ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط داریم.
نیکفر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری پویش «به رنگ مدرسه» در مدارس شهرستان جهرم گفت: با هدف ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی، پویش ملی به رنگ مدرسه در مدارس شهرستان جهرم به اجرا در آمد.
وی گفت: پویش به رنگ مدرسه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم مشارکت و نوع‌دوستی و همچنین افزایش آگاهی خانواده‌ها نسبت به موضوع مدرسه‌سازی به اجرا در آمده است.
مدیر آموزش و پرورش جهرم با اشاره به اینکه فرهنگ مدرسه‌سازی از اصل مدرسه‌سازی مهم‌تر است، افزود: مخاطب اصلی این پویش کودکان و نوجوانان هستند که نقاشی‌های خود را روی کاغذ با مداد رنگی، گواش، آبرنگ یا هر وسیله دیگر کشیده و تصویر آن را به این پویش ارسال می‌کنند.
وی با اشاره به حضور دانش آموزان جهرمی در پویش «به رنگ مدرسه»، اظهار کرد: دانش‌آموزان با شرکت در این پویش آثار هنری خود را با موضوع مدرسه سازی به دبیرخانه این پویش ارسال کرده‌اند.
نیکفر با اشاره به تقدیر از دانش آموز جهرمی برای شرکت در این پویش، عنوان کرد: حسین اسدی، دانش‌آموز کلاس سوم دبستان شهید احقاق جهرم به عنوان یکی از برگزیدگان این پویش ملی مورد تقدیر قرار گرفت که هدیه‌ای از طرف اداره کل نوسازی به وی تقدیم شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین پیش از این نیز علی اکبر میرمحمدی از دبستان شهید احقاق به عنوان مروج مدرسه‌سازی تقدیر شده بود.

تفاهم برای ساخت یک مدرسه روستایی به همت خیران در روستاهای جهرم
نیکفر همچنین گفت: مشارکت خیران در طرح های مدرسه‌سازی همواره در شهرستان جهرم زبانزد هستند و این شهرستان در این زمینه در صدر استان بوده است.
مدیر آموزش و پرورش جهرم با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث یک مدرسه روستایی در بخش مرکزی جهرم، افزود: تفاهم اولیه احداث مدرسه ۶ کلاسه در روستای سه چاه بخش مرکزی با مشارکت یکی از خیران انجام شده است.
وی بیان کرد: این دبستان خیرساز با زیربنای حدود ۳۸۰ متر مربع با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان فارس احداث می شود.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha