استاندار: پارک علم و فناوری در توسعه سیستان و بلوچستان باید نقش داشته باشد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارک علم و فناوری باید در توسعه استان سهم و نقش داشته باشد و بر این اساس هر مجموعه‌ای که سهمی در توسعه نداشته باشد جایگاهی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی روز شنبه در نشست با رییس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس اظهارداشت: تبدیل دانش به تولید و ایجاد اشتغال پایدار ۲ نقشی است که برای پارک علم و فناوری مورد انتظار است.
وی افزود: پارک علم و فناوری افتخاری برای سیستان و بلوچستان است و در بحث پلتفرم‌ها و مارکت پلیس‌ها برای دسترسی به بازارهای صادراتی اقدامات خوبی توسط پارک علم و فناوری انجام شده اما این مجموعه باید در حل مشکلات در شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی نیز ورود کند.

 استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برندینگ و بازاریابی برای محصولات استان ماموریتی است که برای پارک و علم و فناوری تعریف کرده‌ام چرا که به لحاظ برندینگ برای محصولات استان فوق العاده خلاء داریم و تمام محصولات منطقه را به اسم جاهای دیگر می‌شناسند.

وی با بیان اینکه محصولات سیستان و بلوچستان هویت مستقل ندارند تاکید کرد: خرمای استان به اسم خرمای مضافتی بم، موز تولید این استان به اسم موز پاکستان و ماهی و تن ماهی منطقه را به اسم شیلات بوشهر و بندرعباس می‌شناسند. 

مدرس خیابانی با بیان اینکه فروش محصول خرمای سیستان و بلوچستان به صورت عادی اقتصادی نیست و پارک علم و فناوری باید برای فرآوری این محصول ورود پیدا کند تصریح کرد: در سایر محصولات استان از جمله موز و میوه‌های گرمسیری، صنایع دستی ، شیلات و گیاهان دارویی نیز باید کمک کند.

وی با بیان اینکه ورود پارک علم و فناوری در حوزه بحران در سیستان و بلوچستان نیز ضرورت دارد افزود: موضوع بحران و سیلاب‌های فصلی در جنوب و ریزگردها در شمال استان و تبخیر آب چاه نیمه‌ها از مسائلی است که هر حوزه دانشی و علمی که در این مباحث ورود و این موارد را حل کند همه حمایت‌ها را برای این نهاد علمی انجام خواهیم داد.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: به لحاظ پرداخت تسهیلات برای محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی، اشتغال روستایی و صنایع کوچک هیچ گونه محدودیتی نداریم و به دنبال تقاضا برای اعطای تسهیلات هستیم و در اعطای زمین به اندازه فعالیتی که انجام خواهد شد و صدور مجوزهای لازم حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

وی خواستار ارتباط پارک علم و فناوری  سیستان و بلوچستان با مجموعه مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس برای حل مسائل مربوط به استان و ورود این مرکز برای حل مسائل منطقه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha