۲هزار نفر از خراسان شمالی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

بجنورد- ایرنا- فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: امسال ۲هزار نفر از این استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنگی سابق در جنوب کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل فرجی روز یکشنبه در جلسه پشتیبانی و هماهنگی راهیان نور خراسان شمالی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته به علت شیوع ویروس منحوس کرونا این اردوها به صورت مجازی برگزار شد و ۱۰ کارشناس به این مناطق اعزام شدند و فعالیت های مجازی را بررسی کردند.
وی تصریح کرد: با توجه به آبی شدن شرایط کرونایی کشور اعزام محدود به این مناطق آغاز شده و امسال این مراسم بخشی حضوری و بخشی مجازی برگزار می شود.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی ها دانش آموزان دختر از اول تا ۲۰ بهمن ماه سالجاری و دانش آموزان پسر از ۲۱ بهمن ماه جاری تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ با ۱۹ دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام می شوند.

سردار فرجی ادامه داد: سال گذشته با وجود مجازی بودن ۴۰۰ هزار نفر در بستر شبکه شاد از این مراسم معنوی استفاده کردند و امسال نیز جلسه ای با حضور بسیج خرمشهر در محل قرارگاه خراسان شمالی در جنوب برگزار شد و بخشی از زیرساخت ها توسط استان و بخشی توسط استان خوزستان تامین شده است و در زمینه نحوه توزیع تغذیه نیز مشکلی نداریم.

 فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: اعتباری برای این اعزام ها تامین نشده و با توجه به ظرفیت استان انجام می شود و امسال نیز این مراسم را باید همچون گذشته با شور خاصی برگزار کنیم.

وی افزود: اعزام های شخصی با توجه به موقعیت کرونایی مورد تاکید است و خانواده ها با خودروی شخصی به این مناطق اعزام شوند.

سردار فرجی با بیان اینکه دشمن جنگ شدید ادراکی را برای جوانان آغاز کرده است گفت: اردوهای راهیان نور یکی از اثرگذارترین اقدامات فرهنگی در حوزه دانش آموزی است که می تواند ادامه حرکت در مسیر تحقق ارزش ها و آرمان های شهدا را ضمانت کند.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی افزود: راهیان نور مهمانی شهدا و حج بصیرتی است زیرا دفاع مقدس، شهدا و راهیان نور به هیچ گروه و صنفی وابستگی ندارند و متعلق به همه مردم از همه سلیقه ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha