۲۷ دی ۱۴۰۰، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84615073
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد موسسات فرهنگی، قرآنی و عترت در کردستان به ۲۹ موسسه رسید

سنندج- ایرنا- مسوول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تعداد موسسات فرهنگی، قرآنی و عترت در استان طی سال جاری به ۲۹ موسسه افزایش یافت.

کامل گلباغی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بتازگی مجوز فعالیت ۲ موسسه قرآنی در شهرستان‌ سنندج و یک موسسه هم در بانه توسط هیات رسیدگی به امور موسسات قرهنگی و قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام، تعداد موسسات فرهنگی، قرآنی و عترت استان به ۲۹ موسسه رسیده است، اضافه کرد: قرائت قرآن، حفظ و مفاهیم قرآن، آموزش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه همچنین معارف و احکام اسلامی از مهمترین وظایف این موسسات است.

مسوول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه فعالیت این موسسات غیرانتفاعی و عام المنفعه است، افزود: در سال های گذشته آموزش قرآن توسط ماموستایان و روحانیون در مساجد محلات و به صورت سنتی ارائه می‌شد ولی اکنون این فعالیت مهم و ارزشمند در موسسات قرآنی دنبال می شود.

گلباغی یادآور شد: موسسات قرآنی با انگیزه‌ توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه و رویکرد تعمیم و تعمیق ایمان، شناخت و ارتباط و انس با قرآن و تحقق آموزه‌های قرآنی و بر اساس اهداف فرهنگی موجود در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ضوابط حاکم بر تاسیس موسسات و مراکز فرهنگی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شوند.

سه هزار مکان مذهبی در کردستان وجود دارد که تنها در ۶۱۲ مکان آن، کتابخانه و کانون مساجد مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند از این تعداد، ۴۳۳ کانون در روستاهای استان واقع شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha