۲۶۸ هزار مورد بازرسی از اصناف در آذرماه امسال

تهران- ایرنا- مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام‌کرد: در آذرماه امسال برای ۲۴ هزار واحد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی به دلیل تخلفات صنفی، پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، «سیدمجتبی سجادی جزی» به اقدامات انجام شده سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بازرسی از بازار کالاهای اساسی در آذرماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌منظور نظارت بر چرخه توزیع کالا و ضرورت برخورد با تخلفات اقتصادی، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‎های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام می‌شود و در این مدت نیز  ۲۶۸ هزار و ۹۹۰ مورد بازرسی در قالب طرح‌های مختلف نظارتی با حضور بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها و دیگر دستگاه‌های ذی‌صلاح انجام شده است.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت ادامه‌داد: بازرسی‌های انجام شده در همین مدت منجر به تشکیل ۲۴ هزار و ۷۲ فقره پرونده برای واحدهای متخلف شده است. 

این مسوول هدف از اجرای این طرح‌های نظارتی را بررسی قیمت‌ها، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار دانست و بیان‌داشت: آمار بازرسی‌های انجام شده در این مدت نشانگر آن است که بیشترین بازرسی‌ها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل فرآورده های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، مواد لبنی، شکر و روغن نباتی بوده و پرونده متخلفان پس از تحقیقات تکمیلی، برای سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.

سجادی جزی، همچنین با تاکید بر لزوم هماهنگی بیشتر و تقسیم کار جدید بین دستگاه‌های مسوول متذکر شد: براساس تصمیمات دولت سیزدهم برای واقعی شدن قیمت کالاها و به‌منظور ساماندهی سیستم توزیع، از آذرماه امسال پروژه درج قیمت تامین‌کننده آغاز و با تکمیل و اجرایی شدن آن سازوکارهایی شفاف برای مردم و بازرسان ایجاد خواهد شد. 

وی بار دیگر با تاکید بر این موضوع که با هرگونه گران‌فروشی برخورد می‌شود، خاطرنشان‌کرد: یکی از ابزارهای خودکنترلی درج قیمت است، بر این اساس از مردم تقاضا می‌کنیم که برای مقابله با گرانفروشی و کم‌فروشی از واحدهایی صنفی خرید کنند که قیمت را بر روی کالاها درج کنند. 

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت درخصوص طرق مختلف طرح شکایات از سوی شهروندان، اعلام‌کرد: مردم با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه می‌توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام کنند.

وی توصیه کرد: شهروندان شکایات خود را از طریق تلفن ۱۲۴، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن "آپ" مطرح کنند و چنان‌چه شکایت آنان قابل پیگیری باشد، یعنی در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha