۳۰ دی ۱۴۰۰، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84617499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۴۰۰ بیمه شده خراسان شمالی بازنشسته شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: حدود ۴۰۰ نفر از بیمه شدگان این صندوق امسال بازنشسته شدند که آمار مستمربگیران روستایی و عشایری این استان به سه هزار و ۴۰۰ نفر رسید.

محمدرضا غلامزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته برای نخستین بار تعدادی از خانوارهای مشمول مستمری بازنشستگی صندوق شدند که در مجموع شرایط سالمندی را داشته اند.

وی افزود: حدود ۱۰۰ نفر از مشمولان نیز در چند ماه‌ آینده از این صندوق بازنشسته خواهند شد که در مجموع تا پایان سال تعداد مستمری بگیران بازنشسته استان به سه هزار و ۵۰۰ نفر خواهد  رسید.

غلامزاده افزود: علاوه بر بازنشستگان تعدادی از خانوار ها نیز مشمول مستمری بازنشستگان و از کار افتادگی هستند. 

غلامزاده اظهار داشت: این صندوق بیمه ای در سال ۸۴ تشکیل و نمایندگی آن در استان نیز ایجاد شد و پارسال برای نخستین بار افرادی که تاکنون حق بیمه خود را ۱۵ سال پرداخت کرده و به سن بازنشستگی رسیده بودند مستمری ماهانه دریافت کردند می کنند.

وی گفت: این افراد بر اساس سطوح درآمدی مختلف حق بیمه خود را به صندوق واریز کرده  و به سن ۶۵ سالگی نیز رسیده اند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: خانوارهایی که از صندوق حقوق بازنشستگی دریافت خواهند کرد باعث اعتماد ساکنان روستا خواهند شد و آنان نیز تشویق به زیر پوشش خواهند شد که پیش بیننی می کنیم که خانوار های دیگری نیز به عضویت صندوق در بیایند چرا که پرداخت ماهانه حقوق در بین این قشر بازخورد مثبتی دارد.

غلامزاده گفت: در ۹ ماه امسال سه هزار و ۷۵۰ خانوار روستایی، عشایری و جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه اجتماعی رفتند.

وی بر برگزاری میز خدمت در روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی کرده ایم که ۱۵۰ میز خدمت در روستاهای این استان با همکاری و مشارکت کارگزاری ها و کارشناسان صندوق برگزار کنیم تا افراد مشمول را بیشتر جذب کنیم. 

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: در سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ نفر از مشمولان زیر پوشش بیمه اجتماعی رفتند که پیش بینی می کنیم امسال تا حدود ۶ هزار نفر بیمه شوند، به طور معمول ۶۰ تا ۶۵ درصد جمعیت روستایی و عشایری در سه ماه پایان سال اقدام به بیمه می کنند.

غلامزاده جمعیت مشمول این صندوق که شامل جمعیت بالای ۱۸ تا ۵۰ سال است حدود ۱۸۰ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون از این تعداد بیش از ۶۵ هزار نفر بیمه شده اند، به طور میانگین در هر خانوار مشمول روستایی و عشایری هم اینک یک نفر  زیر پوشش صندوق است.

وی اضافه کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می شود، در صورت فوت به دلیل حادثه ناشی از کار، به دون احتساب سابقه بیمه و در غیر اینصورت با داشتن یکسال سابقه و ۹۰ رور ارتباط بیمه ای در سال آخر، افراد تحت تکفل مشمول مستمری می شوند.

غلامزاده خاطرنشان کرد: در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، بدون احتساب سابقه بیمه و در صورت وقوع حادثه غیر ناشی از کار و با شروع بیماری پس از یک سال سابقه به شرط داشتن ۹۰ روز ارتباط بیمه ای، بیمه شده می تواند مشمول مستمری از کار افتادگی کلی ۶۶ درصد شود.

وی اجرایی شدن نقل و انتقال سوابق  بیمه ای را مهمترین کارکرد این بیمه دانست و اظهارداشت: براساس دستورالعمل جدید امکان  انتقال سوابق  صندوق های بیمه اجتماعی ( صندوق بیمه اجتماعی، تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری )مطابق قوانین و مقرات صورت می پذیرد.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایر هستند، همچنین ۳۰ هزار نفر از جمعیت استان عشایر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha