امام جمعه اراک: پشتیبانی از ولایت فقیه رمز پیروزی مقابل توطئه‌های دشمنان است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تقویت اراده‌های الهی، پشتیبانی از ولایت فقیه و حرکت در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری رمز پیروزی در مقابل توطئه‌های دشمنان است که باید مورد توجه آحاد جامعه به خصوص لایه‌های مدیریتی کشور قرار گیرد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در محل مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با پشتیبانی از ولایت فقیه و عشق و علاقه به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل بحران‌های بسیاری را پشت سرگذاشته و بعد از این هم با تمام وجود از حریم انقلاب و رهبری صیانت می‌کند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با نهضت انقلاب اسلامی ضمن ایجاد تحول در اندیشه‌ها و بینش‌ جهانیان سرفصل جدیدی در تاریخ بشریت و انسانیت گشود و ملت ایران را به اوج اقتدار و سربلندی رساند و دستاوردهای این نظام ارزشمند باید برای نسل جوان بازگو شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان و در راس آنها جبهه استکبار و حامیان آنها در نظام اسلامی یک ضرورت مهم است و ملت ایران همان‌گونه که در طول این سال‌ها با هوشیاری و تبعیت از ولایت و در صحنه بودن بزرگترین حماسه‌ها را خلق کرده باید در گام دوم انقلاب این آمادگی را با قوت حفظ کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به ماه بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند از این فرصت ارزشمند در راستای تشریح و تبیین خدمات و دستاوردهای ۴۳ ساله نظام اسلامی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر باید به دور از ریخت و پاش و هزینه‌های تحمیلی بر بیت‌المال انجام شود و رویکرد اصلی در این برنامه‌ها باید محتوایی، مردمی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد و تدبیری اتخاذ شود که اولویت برنامه ها در ایام الله دهه فجر خدمت رسانی به مردم و دستگیری نیازمندان باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر نیز گفت: این روز فرصتی مناسب برای تقویت فرهنگ فاطمی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: ولادت حضرت زهرا (س) فرصتی مناسب برای تقویت نظام خانواده در جامعه اسلامی است و با توجه به اینکه تمام تمرکز دشمن برای ضربه زدن به بنیان خانواده و مقام بانوان متمرکز شده، تبیین سیره حضرت زهرا(س) می‌تواند گام بلندی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان باشد.

وی اظهار داشت: فداکاری‌های بانوان و مادران در طول تاریخ اسلام بسیار برجسته است و بانوان حماسه‌های ماندگاری با نقش‌های موثر خود خلق کرده‌اند که البته این نقش مهم در انقلاب اسلامی بسیار برجسته تر است چراکه انقلاب اسلامی به بانوان هویت بخشید.

امام جمعه اراک افزود: امروز هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر باید با تبیین شخصیت، سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) به شکل هنرمندانه فرهنگ فاطمی را در جامعه تقویت کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: عدالت محوری و احقاق حقوق ملت شیرازه اصلی مدیریت در جامعه اسلامی است و خادمان مردم باید متعهد به قانون باشند و از انجام هر فعالیتی که ارزش‌های نظام اسلامی را زیر سوال می‌برد، پرهیز کنند.

درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر ۲ هفته یکبار در محل مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha