اراضی راکد صنعتی گیلان خلع ید و به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود

رشت - ایرنا- استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی به جریان تولید، توسعه شهرک‌های صنعتی و مولدسازی واحدهای کنونی گفت: اراضی و واحدهای تولیدی راکد، خلع ید و به متقاضیان دارای شرایط برای انجام امور تولیدی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت در جمع خبرنگاران، این بازدید را به منظور بررسی عملکرد واحدهای تولیدی و پایش مشکلات آنها عنوان کرد افزود: حفظ شرایط کنونی تولید و تلاش در جهت توسعه آن یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی از صدور مجوزهای بی نام برای تولید خبر داد و گفت: این اقدام در جهت تسریع روند اداری و بر اساس سند آمایش سرزمینی و نیز طبق مزیت های نقاط مختلف استان انجام می شود و در قالب فراخوان به سرمایه گذاران، اعلام و سپس به متقاضیان دارای شرایط اعطا می شود.

استاندار گیلان افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شد و دولت سیزدهم نیز بر اجرای سیاست های تحقق آن تاکید دارد، باید راه را برای تولید بیشتر، هموار و تسهیل گری را به عنوان امری ضروری سرلوحه کار قرار داد.

عباسی اجرای این مهم را از برنامه های راهبردی در مدیریت استان خواند و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت ها جهت افزایش اشتغال ، رونق تولید و حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان استفاده شود.

وی با اشاره به نقش تولید کنندگان در توسعه اشتغال و رشد اقتصادی استان ، گفت: تسهیلات و مشکلات ارزی از جمله مطالبات و دغدغه تولیدکنندگان استان است.

استاندار گیلان تاکید کرد: با توجه به میزان تقاضای واحدو اراضی برای بخش تولیدی، باید به جریان تولید سرعت بخشید و توسعه شهرک های صنعتی و مولد سازی واحدهای کنونی در این مجموعه ها را دنبال کرد.

عباسی با اشاره به اراضی واگذار شده شهرک های صنعتی به برخی افراد به منظور انجام امور تولیدی در سال های گذشته گفت: اراضی راکد به زودی خلع ید و به متقاضیان دارای شرایط واگذار می شود.

وی ادامه داد: باید تلاش شود تا واحدهای راکد ، وارد جریان تولید شوند و واحدهای نیمه راکد نیز به واحدهای مولد تبدیل شود و اطمینان داریم با حمایت مردم و هم افزایی دستگاه های اجرایی، به اهداف توسعه محور استان می‌رسیم.

حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha