۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85607690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار پروژه راه روستایی و گازرسانی در غرب گیلان افتتاح شد

رشت- ایرنا- سه پروژه آسفالت راه روستایی با ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار و یک پروژه گاز رسانی به روستای گردشگری امام زاده ابراهیم با اعتبار بیش از ۵۵ میلیارد ریال ، عصر چهارشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور استاندار در شهرستان‌ شفت واقع در غرب گیلان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، پروژه‌های آسفالت روستاهای ویسرود شهرستان شفت به مساحت ۲۸ هزار متر مربع و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار ،روستای نصیر محله به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و ۴۱ میلیارد ریال اعتبار و روستای چماچا به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۳۴ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان، سپاه ناحیه شفت و فرمانداری شهرستان شفت به بهره‌برداری رسید.

همچنین ،پروژه گاز رسانی به روستای امام زاده ابراهیم شفت نیز به طول سه هزار و ۲۶۴ متر با ۵۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید که با افتتاح این پروژه ۲۶۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.

استاندار گیلان در جمع مردم امامزاده ابراهیم با بیان اینکه یکی از تقاضاهای مردم این روستا تکمیل پروژه گاز این روستا بود گفت: انجام این پروژه با همت دستگاه‌های اجرایی مرتبط مرتفع و مشکل مردم این روستا در این خصوص برطرف شد.

اسدالله عباسی اضافه کرد: برای جلوگیری از حادثه آتش سوزی در این روستا، اقدامات اجرایی به صورت فنی و مهندسی شده انجام شده است و در بخش صدور پروانه نیز فرمانداری این شهرستان باید پیگیری لازم را برای مساعدت در این زمینه داشته باشد.

وی تصریح کرد: درخصوص نمای ساختمان نیز در بازسازی‌ها ایمنی ساختمان ها باید در نظر گرفته شود تا دوباره شاهد بروز حوادثی مانند آتش سوزی در این روستا نباشیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: یکی از اولویتهای دولت سیزدهم مساله محرومیت زدایی از روستاها بود که در این استان روستاهای بی بهره از راه، آسفالت و برق در اولویت قرار گرفت و پروژه گازرسانی روستای امام زاده ابراهیم شفت به انجام رسید.

روستای گردشگری امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری رشت در دهستان چوبر در منطقه سردسیری و در دامنه کوه اسلار و ونی قرار دارد که به سبب وجود ساختمان‌های زیبا، رنگارنگ و چوبی چندین طبقه و چشمه های بکر و طبیعت چشم‌نواز، همه ساله در بهار و تابستان میزبان گردشگران و زائران است؛ اردیبهشت ماه امسال این روستا دچار آتش سوزی شد و این حادثه به ۱۲۰ خانه، مغازه و واحد اقامتی خسارت هنگفت وارد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha