۳ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84622498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگری آب اولویت طرح های سرمایه گذاری سردشت است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: با توجه به وجود منابع آبی، گردشگری آب به عنوان اولویت طرح های سرمایه گذاری در این شهرستان انتخاب شده است.

صلاح محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این همین راستا اقدامات لازم برای مطالعه ضلع شرقی سد سردشت و محور سردشت به پیرانشهر توسط وزارت نیرو برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آب در این شهرستان انجام و موافقت لازم برای اجرای طرح های گردشگری صادر شده است.

وی ادامه داد: نخستین "همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری" بهار سال آینده در این شهرستان برگزار می‌شود که در آن از نهادهای دولتی مانند بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و معرفی ظرفیت های موجود در این شهرستان دعوت خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت تاکید کرد: حمایت از ایجاد طرح‌های نوین از جمله اجرای طرح اسکله، زیپ‌لاین، تله‌کابین، پل معلق و اکوکمپ جنگلی در سردشت در دستور کار اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی قرار گرفته است.

محمدی با اشاره به پتانسیل های بالای گردشگری در منطقه سردشت و شهرهای حومه گفت: شهر "ربط" نیز ظرفیت بالایی برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی دارد و در سطح استان نخستین واحد بوم‌گردی در این شهر ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هفت واحد بوم‌گردی در سردشت فعال است و از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌شود. 

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۳۵ اثر تاریخی و طبیعی شامل ۲ منطقه نمونه گردشگری " گراوان " و " آبشار شلماش " و ۲ بنا تاریخی و ۳۱ محوطه باستانی در فهرست آثار ملی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha