ایجاد ۷۷ واحد صنعتی جدید در مناطق محروم خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در راستای معافیتهای مالیاتی و تخفیف قیمت در مناطق محروم ۷۷ واحد صنعتی با اشتغال هزار و ۷۸ نفر و سرمایه گذاری هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در شهرکها و نواحی صنعتی مناطق محروم این استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روز سه‌شنبه شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی زاده با اشاره به لزوم توجه ویژه به نواحی کمتر توسعه یافته افزود: فعالیتهای حمایتی در مناطق محروم استان شامل برنامه های تمرکز زدایی صنعتی با حمایت از سرمایه گذاری در این مناطق، انعقاد تفاهمنامه با چهار دستگاه اجرایی، احیای واحدهای راکد با برنامه های پایدار، رفع موانع و تعیین تکلیف قراردادهای اراضی راکد و ایجاد شهرکهای صنعتی غیردولتی است.

وی ادامه داد: در اجرای برنامه های ویژه احیا و ارتقای ظرفیت ۳۲۴ واحد صنعتی راکد تاکنون ۱۱۰ واحد به چرخه تولید بازگشته و این استان در زمره رتبه های برتر کشور در احیای واحدهای راکد است. 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: به منظور تسهیل در توسعه کسب و کارها برای توسعه اشتغال در حوزه صنایع کوچک و نیز پیرو مصوبه کمیته پشتیبانی و مانع زدایی و کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان، شرایط استقرار ۴۳۰ قطعه کارگاهی در برخی از شهرکهای صنعتی استان پیش بینی شده است. 

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا در بخش صنعت استان و کمبود آب در شهرکها و نواحی صنعتی آن در سال جاری، تاکنون ۹۱۶ لیتر در ثانیه (۶۷ درصد آب مورد نیاز) برای شهرکها و نواحی صنعتی استان تامین شده که نسبت به سال قبل افزایش محسوسی داشته است. 

بهرامی زاده ادامه داد: یکی از برنامه های حمایتی مهم این شرکت در مناطق محروم، توسعه شرکتهای دانش بنیان و ارایه خدمات به این شرکتها است که در این راستا امسال و سال آینده واگذاری اراضی و مکانهای مناسب در شهرکهای صنعتی به شرکتهای دانش بنیان در اولویت خواهد بود.

۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ واحد شهرک صنعتی و ۲۱ واحد ناحیه صنعتی است. از مجموع این تعداد ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال بوده و واگذاری زمین در آنها در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha