۲ خبر زیست محیطی از مهاباد

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵
کد خبر: 84627020
۲ خبر زیست محیطی از مهاباد

مهاباد- ایرنا- دست کشیدن شکارچیان نادم مهابادی به مناسبت روز جهانی تالاب ها از شکار و همچنین دستگیری ۲ شکارچی در تالاب گروس این شهرستان از جمله اخبار کوتاه زیست محیطی مهاباد است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار شکارچی متخلف در این شهرستان با شکار خداحافظی کرده و به دوستداران محیط زیست پیوستند.  

فاروق سخنور افزود: به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها طی مراسمی در تالاب بین المللی کانی برازان با حضور خبرنگاران چهار نفر از شکارچیان منطقه اسلحه‌های شکاری خود را زمین گذاشتند.

رییس اداره حفاطت محیط زیست مهاباد گفت: شکار یا نگهداری پرندگان وحشی در محیط‌های خارج از طبیعت باعث آسیب زدن به نسل گونه‌های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آن‌ها می‌شود.

سخنور ابراز امیدواری کرد که شکارچیان بیشتری در این شهرستان به جمع دوستداران محیط زیست اضافه شوند.

۱۳ بهمن ماه به عنوان روز جهانی تالاب‌ها نامگذاری شده و شعار امسال این روز تالاب‌ها را "ارج نهیم، احیا کنیم، مدیریت کنیم و دوست بداریم" است.

دستگیری ۲ شکارچی دز تالاب گروس مهاباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد همچنین گفت: ماموران یگان حفاظت در حوزه استحفاظی تالاب فصلی گروس این شهرستان موفق به دستگیری ۲ شکارچی شدند.

سخنور افزود: نیروهای یگان حفاظت اداره در حین گشت و کنترل مستمر و شبانه روزی و حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت در پناهگاه حیات وحش تالاب گروس، ۲ نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز را در حین اقدام به شکار طی یک مأموریت دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از متخلفان ۲ قبضه اسلحه شکاری، ۲ رشته فشنگدان و لاشه یک قطعه مرغابی به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته نیز ماموران یگان حفاظت در حوزه استحفاظی تالاب فصلی گروس این شهرستان موفق به دستگیری پنج شکارچی شده بودند.

تالاب فصلی گروس در نزدیکی تالاب کانی برازان و از تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است که علاوه بر تالاب گروس دارای تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" تالاب‌های دایمی "حسن‌خان" و "قوپی‌باباعلی" و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله "داشخانه" و "قره‌قشلاق" نیز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha