سرمربی اکسون: دو بازیکن مشکوک به کرونا داریم/ آینده لیگ در هاله ای از ابهام است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم بسکتبال اکسون گفت: از دو بازیکن تیم خود تست گرفته ایم و اگر نتایج مثبت باشد باید سایر بازیکنان نیز تست های کرونا را انجام دهند تا وضعیت تیم مشخص شود.

البرز آبکناری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود:‌ ابتلای بازیکنان چند تیم در رقابت های لیگ برتر بسکتبال موجب شده تا همه تیم ها در وضعیت خاصی قرار بگیرند. البته به دلیل علائم اُمیکرون و شباهتی که به سرماخوردگی دارد شناسایی فرد مبتلا خیلی سخت است اما چاره ای جز رعایت کردن نداریم. بر همین اساس دو بازیکن ما علائم سرماخوردگی داشتند که از سایر بازیکنان جدا شده و تست های کرونا را داده اند و اگر این تست ها مثبت شد، باید سریع از سایر بازیکنان نیز تست های لازم را به عمل بیاوریم تا وضعیت کلی تیم روشن شود.در وضعیت کنونی هیچ فرد یا گروهی حق انتخاب ندارد و باید با شرایط موجود پیش رفت.

وی در واکنش به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص این که روند فعالیت لیگ و آینده را چطور می بیند، ادامه داد: به نظر من تیم ها بر اساس یک روند مساوی با هم بازی نمی کنند که بتوانیم به خوبی آنها را بررسی کنیم چرا که در دو گروه تقسیم شده اند و در یک چرخه مساوی رقابت نمی کنیم. شرایط لیگ امسال به گونه ای پیش رفت که ابهاماتی را ایجاد کرده و هنوز نمی دانیم آینده لیگ برتر بسکتبال به چه سبک و سیاقی ادامه خواهد یافت.

سرمربی اکسون در خصوص ادامه رقابت های لیگ هم گفت:‌ این مساله هنوز مشخص نشده است و از گوشه و کنار چیزهایی را می شنویم که رسمی نیست و باید دید در نهایت فدراسیون چه برنامه ای را اعلام خواهد کرد. متاسفانه در روزی که قرار بود این مسایل نهایی شود به آینده موکول شد و اگر مساله ای به شکل قطعی اعلام شده بود امروز شاهد مطرح شدن چنین حرف هایی نبودیم.

آبکناری خاطر نشان کرد: تیم ها سرمایه گذاری می کنند و بر اساس منافع خود گام برداشته و تصمیم می گیرند. در نشستی که برگزار شد صحبت های کلی مطرح و برخی از مسایل هم به آینده موکول شد و الان اگر قرار باشد تصمیم خاصی گرفته شود باشگاه ها بر اساس منافع تیم خود نظر می دهند و این در بالاترین سطح بسکتبال ایران ابهاماتی را ایجاد می کند که زینده این ورزش نیست.

وی تاکید کرد: هنوز هیچ موضوعی در خصوص چگونگی ادامه لیگ مطرح نشده اما حرف هایی را می شنویم که نیازمند مسایل کارشناسی است. اینکه امتیازهای دور دوم لحاظ شده و تیم ها به گروه های اولیه خود بازگردند از جمله حرف های شنیده شده است که امیدوارم در این خصوص تصمیم منطقی و درستی گرفته شود.

سرمربی اکسون در مورد شرایط تیم خود هم گفت: از همان ابتدا تیم اکسون را به گونه ای بستیم که جوانان آینده دار در آن نقش اساسی را داشته باشند. البته مشکلاتی داشتیم که از آن جمله می توان به مسایل مالی هم اشاره داشت. در تیم ما دو نوجوان ملی پوش هم حضور دارند (کیارش شبانیان - پوریا حقی) و این نشان می دهد دید و نگاه باشگاه اکسون به رقابت های لیگ برتر بسکتبال چگونه بوده است. ما در این چرخه بازیکنان با نفرات جوان و آینده دار فرصت دادیم تا خودشان را بیش از پیش نشان بدهند و این آینده بسکتبال را تضمین می کند.

گفتنی است مرحله دوم لیگ برتر بسکتبال به صورت رفت و برگشت و در چهار گروه دنبال می‌شود. در گروه C تیم‌های شهرداری گرگان، صنعت مس رفسنجان، کاله و اکسون، در گروه D مهرام، مس کرمان، آویژه صنعت پارسا و خانه بسکتبال خوزستان، در گروه E شمیدرقم، نظم آوران سیرجان، رعد پدافند هوایی و نیروی زمینی و در گروه F تیم‌های ذوب‌آهن، فولاد مبارکه سپاهان، پالایش نفت آبادان و صنایع هرمزگان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha