بدون حضور بانوان شاغل در حوزه سلامت مقابله با کرونا ممکن نبود

سنندج- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان به خدمات بی بدیل و اقدامات خستگی ناپذیر بانوان شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی استان اشاره کرد و افزود: اگر همکاری دلسوزانه و فعالیت‌های صادقانه زنان این حوزه نبود، خدمات سلامت در همه‌گیری کرونا به خوبی پیش نمی‌رفت.

به گزارش ایرنا، دکتر فریدون عبدالملکی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از بانوان شاغل در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در تالار ابن سینای این دانشگاه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن، اظهار داشت: اگر بانوان حوزه سلامت نبودند دانشگاه در مسیر مقابله با کرونا و در ارائه خدمت به مردم، عاجز می‌ماند.

وی از زحمات و تلاش‌های بانوان شاغل در مراکز تابعه دانشگاه در سطوح مختلف که در ارائه خدمات سلامت به مردم نقش اساسی دارند، قدردانی کرد و افزود: تلاش صادقانه و باانگیزه بانوان و نقش ارزنده آنان در خدمت به مردم در همه گیری کرونا قابل تقدیر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: خدا را شاکریم که فرصتی پیش آمد تا از زحمات بانوان گرامی شاغل در حوزه‌های مختلف دانشگاه تقدیر کنیم.

فرمانده سپاه سنندج نیز در این نشست به جایگاه و نقش زنان در خانواده و جامعه، گریزی زد و اظهار داشت: دین مبین اسلام  شخصیت والا مقام حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان بهترین الگو برای زنان آزاده و مسلمان قرار داده است.

سرهنگ حسن عسگری افزود: حضرت زهرا (س) الگویی برای همسر موفق و در مقام یک دختر به عنوان دختری شایسته به وظایف خود عمل کرده است که پیامبر اکرم (ص) وی را «اُم ابیها»   یعنی مادر پدرش خطاب می‌کرد.

وی با بیان اینکه در اسلام رسالت و  مسئولیت بزرگ مدیریت خانواده، تربیت و پرورش انسان بر دوش زن گذاشته شده است، ادامه داد: نقش مادری رسالت مقدسی است که خداوند به زنان بخشیده است.

فرمانده سپاه سنندج به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و تاثیر  پررنگ آنان در تثبیت و ادامه حیات انقلاب اشاره کرد و گفت: زنان می‌توانند با تاثیر گذاری و ترویج سبک زندگی اسلامی، اجتماع را به سمت جامعه اسلامی هدایت کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران سنندج نیز در این نشست ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س)، در خصوص سبک زندگی فاطمی، شان و مقام و جایگاه مادران و زنان در اسلام مطالبی را ارائه کرد.

فاطمه کریمی با بیان اینکه دین مبین اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان الگو فرا روی زنان مسلمان قرار داده است، افزود: اگر آموزه‌های دینی در زندگی فردی و اجتماعی پیاده شود، بی شک همگان به سعادت، آرامش و کمال دست خواهند یافت.

 وی قناعت و دوری از تجمل گرایی را از دیگر خصوصیات حضرت زهرا (س) برشمرد و گفت: اگر زنان امروزی سادگی و قناعت پیشه کنند، آرامش به زندگی آنان سرازیر خواهد شد.

کریمی بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی تمام عیار برای زن مسلمان است، افزود: تواضع، همدلی و همراهی با همسر، مودت و رحمت عجیبی به زندگی مشترک می‌بخشد که این مهم با تاسی از زندگی بانوی دو عالم میسر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه یکی از ابعادی که حضرت زهرا(س) فراروی زنان مسلمان قرار داده است، پاسداری از حیا، عفت و حجاب است اضافه کرد: استحکام بنیان خانواده، آرامش درونی و حفظ عزت نفس با رعایت حجاب امکانپذیر است.

کریمی با اشاره به حماسه آفرینی‌های مدافعان سلامت و کادر درمان در ایام شیوع همه‌گیری کرونا، اظهار داشت: زنان شهیده سلامت با خلوص نیت در این برهه از زمان، جان خود  را برای نجات زندگی دیگران از دست دادند و دوری از مَنیت را به منصه ظهور گذاشتند.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

کرونا از ابتدای شیوع در کردستان تاکنون جان یک هزار و ۹۴۸ نفر را گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha