۸ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84629136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا رنگ ۹ شهر گلستان را زرد کرد

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۶
کد خبر: 84629136
کرونا رنگ ۹ شهر گلستان را زرد کرد

گرگان- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: روند صعودی کرونا سبب شد تا مطابق آخرین رنگ‌بندی‌ اعلام شده توسط ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، وضعیت ۹ شهرستان این استان شمالی زرد شود.

عبدالرضا فاضل روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت : کلاله ، گالیکش ،مینودشت، آزادشهر علی آبادکتول،  آق قلا ، گمیشان،  ترکمن  و بندرگز  در وضعیت زرد قرار گرفتند
به گفته وی پنج شهر  کردکوی ، گرگان ، رامیان ، گنبد و مراوه تپه استان گلستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کرونا رنگ ۹ شهر گلستان را زرد کرد


وی شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان را ۱۹۲ نفر اعلام  و اضافه کرد: از این تعداد ۴۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۴ نفر از آنان وخیم و به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.
فاضل  ادامه داد: اولین و مهمترین نکته در خصوص پیشگیری از شیوع اومیکرون ، تکمیل واکسیناسیون است، اگر افرادی هستند که هنوز واکسن نزده اند باید هرچه سریع تر برای این موضوع اقدام کنند و اگر هر ۲ دز واکسن را تزریق کرده اند و سه ماه از دز دوم آنها گذشته، برای دریافت دز سوم اقدام کنند.
وی ادامه داد:  شاید واکسن نتواند به طور کامل از ابتلا به سویه اومیکرون جلوگیری کند ولی به شدت در کاهش علائم و همچنین جلوگیری از مرگ و میر نقش مهمی ایفا می کند. 
به گزارش ایرنا ، سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) به دلیل قدرت انتشار بالا، نگرانی‌‎های در جامعه ایجاد کرده است که متخصصان توصیه می کنند شهروندان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.
 ویروس کرونا در ۲ سال گذشته با موج‌ها و جهش‌هایی مختلف چون آلفا، بتا، گاما، لامبدا و دلتا ظاهر شده و جان بسیاری را گرفته و تعداد بیشماری را نیز مبتلا کرده است.

جدیدترین جهش کرونا، نوع اُومیکرون است، ویروسی که به گفته متخصصان سرعت انتقال آن بسیار بالاست و حدود هشت برابر بیشتر از سویه های قبلی است و شمار مبتلایان به این سویه در مدت ۲ تا سه روز ۲ برابر می‌شود و هر فرد مبتلا می‌تواند هشت نفر را در یک روز به این بیماری مبتلا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha