شکارچیان متخلف در ارومیه به دام افتادند

ارومیه-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت این اداره، در جریان گشت و کنترل مناطق حفاظت شده شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری پنج شکارچی متخلف شدند.

مختار خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از متخلفان چهار قبضه اسلحه شکاری مجاز، یک قبضه اسلحه غیر مجاز، تعدادی فشنگ و ادوات شکاری، ۱۱ قطعه لاشه کبوتر و یک قطعه لاشه کبک کشف شد.

وی با بیان اینکه این شکارچیان متخلف پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند اظهار کرد: هر گونه شکار حیوانات در منطقه ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: باتوجه به اینکه در سال جاری مجوز شکاری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده است، بنابراین هرگونه شکار ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون و مقررات بر خورد خواهد شد.

خانی اظهار کرد: مردم، دوستداران و حامیان حیات وحش در صورت مشاهده هر گونه شکار و یا تردد افراد مشکوک، موارد را از طریق شماره تلفن های ۱۵۴۰ و ۳۲۳۸۰۷۳۲ به محیط بانان شهرستان ارومیه اطلاع دهند.

آذربایجان‌غربی به دلیل ظرفیت ویژه جغرافیایی و کوهستانی دارای گونه‌های مختلف پرندگان ماهیان و پستانداران است و شهرستان ارومیه به خاطر دارا بودن مناطق بکر کوهستانی از جمله منطقه مارمیشو، سیلوانا، دره شهدا و تالاب‌های متعدد از جمله دریاچه ارومیه و حیات وحش منحصر به فرد همواره مورد طمع شکارچیان و دشمنان طبیعت بوده است.

 مناطق شکار ممنوع ارومیه شامل هفت کیلومتر نوار مرزی و منطقه شکار ممنوع دره شهدا، و همچنین پارک ملی دریاچه ارومیه می باشد که همه ساله مورد طمع شکارچیان قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha