۲۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان سلماس نیاز است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای تکمیل طرح بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی سلماس ٢ هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بوده و عملیات اسکلت و دیوار چینی این طرح در حال تکمیل است.

سیدمحسن حمزه‌لو روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه احداث بیمارستان شهرستان سلماس‌ با افزایش ١۶٠ به ٢۶٠ تختخوابی و تغییر پیمانکار بالای ۴٠ درصد پیشرفت اجرایی دارد. 

وی ادامه داد: بعد از اصلاح و تأیید نقشه‌های معماری از سوی دانشگاه علوم پزشکی سه هزار مترمربع به زیربنای بیمارستان شهرستان سلماس‌ افزوده شد و مساحت کل زمین بیمارستان ۵٢ هزار مترمربع است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اعتبار مصوب پروژه بیمارستان ٢۶٠ تختخوابی شهرستان سلماس برای سال جاری ۵٨٠ میلیارد ریال اعلام شده است.

حمزه‌لو بیان کرد: یک هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال برای احداث بیمارستان جدید شهرستان سلماس تاکنون هزینه شده است و با برنامه‌ریزی های انجام شده پیش بینی شده با استفاده از همه امکانات و منابع مالی این بیمارستان نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه امسال روند پیشرفت فیزیکی این بیمارستان شتاب گرفته است افزود: روند اجرای این طرح طی سال‌های گذشته به خاطر کمبود منابع مالی کند بود ولی با نگاه ویژه اعتباری، در حال حاضر عملیات اجرایی آن سرعت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: توزیع عادلانه تأسیسات دولتی و عمومی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق کم‌برخوردار امری ضروری است و در این راستا توسعه امور زیربنایی و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی با هدف ارتقای شاخص سلامت در مناطق مرزی یکی از اولویت‌های ماست.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۱۶٠ تخت‌خوابی شهرستان سلماس در جاده سلماس به خوی و در ضلع جنوبی روستای "برگشاد" احداث می‌شود؛ زیربنای اصلی ساختمان ١٢ هزار و ۲۴۹ مترمربع است که شامل بخش‌های اورژانس، اعمال جراحی کوچک، آزمایشگاه و بخش‌های بستری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha